آموزش اینستاگرام مبتدی 2020-09-13

آموزش صفر تا صد اینستاگرام، از مبتدی تا پیشرفته آموزش دانلود پست اینستاگرام- فبلاگ

با انتخاب آیکن دایره‌ای شکل در گوشه پایین سمت راست تصویر، دوربین جلو یا پشتی موبایل را انتخاب کنید. ناگفته نماند اگر از اینستاگرام برای ارتقا کسب و کار خود، برندسازی شخصی و پیدا کردن پروژه و شغل استفاده می‌کنید، بهره گرفتن از لینکدین نیز در کنار آن می‌تواند منجر به نتایج بهتری شود. برای آشنایی با لینکدین می‌توانید مطلب مجله فرادرس در همین رابطه که لینک آن در ادامه آورده شده است را مطالعه کنید. برای ارسال پست‌ها برای شخصی دیگر، روی گزینه هواپیمای کاغذی در پایین پست بزنید. سپس شخصی که می‌خواهید پست را مشاهده کند را انتخاب کرده و گزینه Send را بزنید.

اصطلاح “ریچ” (Reach) در اینستاگرام به میزان دسترسی پست یا حساب کاربری به تعداد افراد مختلف اشاره دارد. به عبارت دیگر، ریچ نشان دهنده تعداد افرادی است که محتوای شما را مشاهده کرده‌اند. این اصطلاح مهم برای اندازه‌گیری موفقیت و اثربخشی حساب کاربری در اینستاگرام است و می‌تواند به عنوان یک معیار برای ارزیابی تأثیرگذاری محتوا و رشد حساب کاربری استفاده شود.

ویژگی دوستان نزدیک امکان انتشار استوری‌ها را برای گروه خاصی از افراد فراهم می‌کند. اگر بخواهید برای دادن اخباری سریع به دوستانتان از استوری استفاده کنید، می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. سایر کاربران می‌توانند ویدئوهای ریلز را لایک کنند و برای آن‌ها کامنت بگذارند، بنابراین انتشار این ویدئوها می‌تواند راه جالبی برای جذب دنبال‌کنندگان جدید باشد. تلویزیون اینستاگرامی یا آی‌جی تی‌وی (IGTV) پلتفرمی است که به ویدئوهای طولانی اینستاگرام اختصاص پیدا کرده‌است و به کاربران اجازه می‌دهد که ویدئوهای خود را آپلود کنند. تلویزیون اینستاگرامی به صورت برنامه‌ای جداگانه برای گوشی‌های آیفون و اندرویید ارائه شده‌است، اما می‌توانید آن را در برنامه‌ی اصلی اینستاگرام نیز پیدا کنید. استوری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از ۱ روز ناپدید شوند، ولی پس از اتمام این زمان، به طور خودکار در آرشیو خصوصی‌تان ذخیره می‌شوند.

برای این‌کار روی آیکن منو در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود بزنید، سپس به Settings، سپس Privacy و در نهایت Story بروید. اطمینان حاصل کنید گزینه Save to Archive روشن است و به رنگ آبی نمایش داده می‌شود. در ادامه این آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید از نمایش پست‌ها و استوری‌های شخصی خاص جلوگیری کنید. پیش از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که به موبایلی سازگار با اپلیکیشن رسمی اینستاگرام دسترسی دارید.

برخی کاربران بعد از پست کردن با خطای کپی رایت روبه رو می شوند. این دسته از کاربران می توانند متدهای معرفی شده در رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام را بررسی کنند. تغییرات پلتفرم در سال 2024 صرفا مربوط به الگوریتم اینستاگرام نبوده است. تغییرات در فید نیز فرصت های جدید را پیش روی تولیدکنندگان محتوا قرار داد. جالب است بدانید کاربر می تواند تا یک ماه پس از حذف حساب خود، بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام را انجام دهد.

استفاده از ویدئوهای کوتاه، زنده، و ریلز (Reels) می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. برای استفاده از تمام ویژگی های اینستاگرام موجود در Hootsuite، نمایه تجاری شما باید به صفحه فیسبوک متصل باشد. این یکی از الزامات فیس بوک (که مالک اینستاگرام است) است.

ممکن است حساب شما توسط اینستاگرام محدود شده باشد؛ پس از مدتی دوباره امتحان کنید. باید شماره تلفن خود را وارد کرده و کد تایید دریافت شده را وارد کنید. با تنظیم گزینه Hidden Words در بخش تنظیمات، می توانید کلمات خاصی را مسدود کنید. در تنظیمات Account Privacy می توانید حساب خود را به حالت خصوصی درآورید. از قسمت Notification می توانید اعلان ها را برای همیشه یا مدت محدود خاموش کنید.

ارتباطات اجتماعی یکی از جنبه‌های اصلی هر شبکه اجتماعی است. اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، پست‌های یکدیگر را لایک کنند و نظرات خود را درباره محتواها بیان کنند. همچنین، استفاده از هشتگ به کاربران این امکان را می‌دهد که با موضوعات مرتبط آشنا شوند و محتوای جدیدی را کشف کنند. در اینستاگرام، تعاملات میان کاربران به شدت تأثیرگذار است و کاربران معمولاً به دنبال برقراری ارتباطات جدید و جلب توجه دیگران هستند.

این پلتفرم به عنوان یک مقصد برای کسانی که به دنبال ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا هستند، شناخته شده است. در مقابل، روبیکا به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به کاربران مختلفی از جمله خریداران، فروشندگان و طرفداران محتواهای بومی جذب شده است. این شبکه اجتماعی بومی به دنبال جذب کاربران ایرانی است و سعی دارد نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن‌ها را برآورده کند. شرکت‌هایی که حساب‌های تجاری داشته باشند، به شاخص های میزان تعامل کاربارن بصورت رایگان دسترسی دارند. براساس نتایج وب‌سایت اینستاگرام، بیشتر از ۱ میلیون تبلیغ‌کننده در سرتاسر جهان برای اشتراک‌گذاری و دریافت نتایج تجاری از اینستاگرام استفاده می‌کنند. علاوه بر این، طبق نظرات، 60٪ از مردم، محصولات جدید را از طریق این برنامه کشف کرده اند.

این شامل عکس‌ها، ویدیوها و مطالب دیگری است که کاربران با دنبال کردن یکدیگر می‌توانند آنها را مشاهده کنند. به طور کلی، فید یک مجموعه از محتواهایی است که یک کاربر به اشتراک می‌گذارد و دیگران می‌توانند آنها را مشاهده و تعامل کنند. روبیکا، در طرف دیگر، به‌عنوان یک پلتفرم با امکانات مختلف، مشتریان مختلفی را هدف قرار می‌دهد. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد که محتواهای متنوعی را مشاهده کنند، از جمله ویدئوهای آموزشی، اخبار روز و محتواهای سرگرم‌کننده. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از قابلیت‌های خرید و فروش محصولات استفاده کنند، که یکی از نقاط قوت این پلتفرم به شمار می‌رود. با این حال، محتوا در روبیکا به اندازه اینستاگرام جذاب و خلاقانه نیست و این موضوع ممکن است به تجربه کاربری آسیب بزند.

تیک آبی اینستاگرام یک نشان رسمی است که اعتبار حساب‌های کاربری را تأیید می‌کند. این ویژگی برای حساب‌هایی که به نمایندگی از افراد مشهور، برندهای معتبر، نهادهای رسمی یا سازمان‌ها ایجاد شده‌اند، در نظر گرفته می‌شود. هدف اصلی تیک آبی جلوگیری از جعل هویت و تأیید اصالت حساب‌هاست. به طور کلی، حساب‌هایی که به دلیل محبوبیت، شناخته‌شدن یا اهمیت عمومی در معرض خطر تقلب یا تقلید قرار دارند، واجد شرایط دریافت تیک آبی هستند. لایو اینستاگرام ابزاری برای پخش زنده و تعامل مستقیم با مخاطبان است.

استوری‌ها می‌توانند حاوی لحظات به یادماندنی زندگی شما و یا معنایی داشته باشند که می‌خواهید برای همیشه آن‌ها را در قالب هایلایت به پروفایل خود اضافه کنید. هرکسی که به پروفایل شما سر می‌زند هایلایت‌ها را خواهد دید و اساسا با استوری‌های محبوب شما آشنا خواهد شد. تا زمانی که خودتان به صورت دستی یک هایلایت را از پروفایل پاک نکنید، برای همیشه به نمایش درخواهد بود.

این قابلیت در ابتدا برای استوری در دسترس نبود و به مرور زمان اینستاگرام آن را به برنامه اضافه کرد. در گذشته اگر ویدیویی که زمان آن بیش از 15 ثانیه بود استوری میکردید، اینستاگرام به طور خودکار آن را برش میداد و به قسمت های 15 ثانیه ای در استوری تبدیل میکرد. البته باید این را بدانید که قابلیت های جدید اینستاگرام به صورت همگانی منتشر نمیشود. اگر این قابلیت برای شما فعال نشده است باید منتظر بمانید تا به مرور زمان برای حساب شما نیز فعال شود. شاید شما هم از جمله کسانی باشید که دوست ندارید کسی آیدی اینستاگرام شما را بداند.

این امکان برای ارتباط مستقیم با دنبال‌کنندگان، انتشار محتوای زنده و ایجاد تعامل بیشتر با جامعه اینستاگرامی بسیار مفید است. اصطلاح “هشتگ” در اینستاگرام به معنای استفاده از علامت “#” قبل از یک کلمه یا عبارت است که برای دسته‌بندی و توصیف محتوای پست‌ها استفاده می‌شود. این اصطلاح به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای مرتبط را پیدا کنند و به عنوان یک ابزار برای افزایش دسترسی به پست‌ها و افزایش تعاملات در اینستاگرام استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر کسی عکسی از سفر خود به #پاریس را منتشر کند، می‌تواند از هشتگ #پاریس استفاده کند تا دیگر کاربران بتوانند این عکس را بیابند و با آن تعامل داشته باشند. نرخ تعامل (Engagement Rate) در اینستاگرام به میزان تعامل کاربران با محتوای شما اشاره دارد. این نرخ معمولاً به صورت درصدی محاسبه می‌شود و شامل تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌های پست‌های شما است.

همین ماهیت بصری نیز بوده که اینستاگرام را به چنین پلتفرم فرهنگی تاثیرگذاری تبدیل کرده است. با بیش از یک میلیارد کاربر ثبت شده، اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ میلادی به زیرمجموعه‌ای از فیسبوک تبدیل شد، اکنون جزئی از زندگی روزمره بسیاری از مردم در سراسر جهان به حساب می‌آید. به همین خاطر آموزش اینستاگرام و ترفندهای آن اکنون شکلی مهم‌تر از همیشه به خود گرفته. یکی دیگر از بخش‌های محبوب اینستاگرام، بخش اینستاگرام لایو است. این قسمت این امکان را به‌شما می‌دهد تا از حساب کاربری خود، پخش زنده ویدئویی داشته باشید. دیگر کاربران می‌توانند لایو شما را ببینند و برایتان پیام یا لایک ارسال کنند.

بسیاری از این اصطلاحات در شبکه های اجتماعی دیگرثی چون توییتر و لینکدین نیز مشترک است، اما بدلیل فراگیر تر بودن اینستاگرام، بسیاری اولین بار آن ها را از این اپلیکیشن شنیده اند. وقتی یک پست به شما نمایش داده می شود گزینه هایی همچون لایک ، نظر گذاشتن و اشتراک گذاری و سیو و ذخیره کردن وجود دارد . در این قسمت پست هایی که از کاربران دیگر که سیو و ذخیره کرده اید را نمایش می دهد . نام کاربری شما همان آیدی و مشخصه پیج شما می باشد ، که این قسمت حتما باید به صورت انگلیسی و غیر تکراری وارد شود ، انتخاب این بخش اجباری است . در این قسمت می توانید عکس پروفایل پیج خود را حذف و یا اضافه کنید . در حین آپلود پست، گزینه Tag people را انتخاب و نام کاربری فرد مورد نظر را وارد کنید.

از وبلاگ‌های شخصی کوچک تا پلتفرم‌های عظیم و پربازدید مانند فیسبوک، ویکی‌پدیا و سیستم مدیریت محتوای وردپرس، PHP نقشی حیاتی در توسعه و پویایی آن‌ها ایفا می‌کند. اگر شما هم به دنیای جذاب توسعه وب علاقه‌مند هستید و می‌خواهید مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید، دوره آموزش PHP رایگان دانشجویار بهترین نقطه شروع برای شماست. کافه آرتک با ارائه دوره‌های جامع و غیرحضوری، یکی از منابع مناسب برای یادگیری فتوشاپ است. این وب‌سایت با ارائه آموزش‌های مقدماتی تا پیشرفته، به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در زمینه فتوشاپ تقویت کنند و در پروژه‌های خود به کار ببرند. در ادامه دقیق‌تر توضیح می‌دهیم روش آرشیو کردن پست در اینستاگرام چیست.

در نهایت، برای به حداکثر رساندن تعاملات، سعی کنید به‌طور منظم پست کنید و در ساعت‌های مناسب که بیشترین بازدید را دارد، محتوای خود را منتشر کنید. این کار به افزایش دسترسی و تعامل شما با فالوورهایتان کمک می‌کند و باعث می‌شود محتوای شما بیشتر دیده شود. گام بعدی انتخاب یک نام کاربری و رمز عبور برای حساب کاربری شماست. نام کاربری شما باید منحصر به فرد باشد و هیچ کاربر دیگری نتواند از آن استفاده کند.

به طور کلی، اینستاگرام به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی و بازاریابی، ارتقاء برند و ارتباط با مشتریان و همکاران، می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. همچنین در عکس زیر مشاهده میکنید که چطور میتوانید عکس پروفایل اینستاگرام خود را تغییر دهید. با انجام این مراحل، شما با موفقیت در اینستاگرام ثبت نام کرده و می‌توانید از امکانات و خدمات این شبکه اجتماعی استفاده کنید. در بخش “تنظیمات حساب” می‌توانید اقدامات مختلفی انجام دهید.

اگر یک گوشی هوشمند و اینترنت خوب دارید همین الان میتوانید به راحتی لایو برگزار کنید. می‌توانید ویدیوهای ۹۰ ثانیه‌ای ضبط کنید و با صدا، متن، جلوه‌های ویژه و برچسب‌ها ویرایش کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. درست مانند تیک تاک، ریلز مجموعه ای از ابزارهای خلاقانه را برای ایجاد ویدیوهای کوتاه، سرگرم کننده و جذاب در اینستاگرام ارائه می دهد. از قابلیت های دیگر حساب های تجاری میتوان به تبلیغات اینستاگرام و تگ کردن محصولات روی پست ها اشاره کرد که البته در ایران به دلیل تحریم غیرقابل استفاده است. در قسمت برچسب ها می توانید هشتگ های مربوط به جستجوی خود را مشاهده کنید.

برای فعال‌سازی دوباره، درون وب‌سایت اینستاگرام لاگین کنید. با ویرایش هایلایت می‌توانید تصویر کاور را به تصویری شخصی‌سازی شده تغییر دهید یا در صورت نیاز، استوری‌های بیشتری به آن اضافه کنید. از آن‌جایی که هایلایت‌ها برای همیشه در پروفایل شما باقی می‌مانند، هر زمان که کاربرد خود را از دست بدهند نیز قادر به پاک کردن آن‌ها خواهید بود. بلاک کردن یک کاربر در اینستاگرام به این معنا است که او نمی‌تواند پروفایل، پست‌ها و استوری‌های شما را بیابد. هنگام بلاک کردن یک نفر، هیچ اعلانی به دست او نخواهد رسید، اما با اندکی کار کارآگاهی می‌توان از موضوع باخبر شد.

IGTV امکانات مختلفی برای ویرایش ویدیوها نیز فراهم می کند که این امر به کاربران این امکان را می دهد تا ویدیوهای با کیفیت و جذابیت بالا ایجاد کنند. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای خود را بهبود دهند و بازاریابی و تبلیغات خود را بهبود بخشند. این ویژگی امکان برقراری ارتباط مستقیم با دنبال کنندگان و اشتراک گذاری لحظات واقعی را فراهم می کند. هنگامی که یک شخص لایو می شود، دنبال کنندگان می توانند در زمان واقعی با او در ارتباط باشند، نظرات و پیام ها را ارسال کنند و با او در ارتباط باشند.

به این ترتیب Linktree راهکار مناسبی با یک داشبورد مفید ارائه می کند تا چندین لینک را با تیترهای مناسب ذخیره کنید. لینک تیری دسترسی به لینک‌های مفید شما را برای مخاطبان آسان می‌کند. استفاده از هشتگ های پرطرفدار و مرتبط بهترین شانس شما برای به حداکثر رساندن دسترسی به پست های خود در اینستاگرام است. مشکل این است که شناسایی بهترین هشتگ‌ها برای کسب‌وکار شما می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد. For Display Purposes Only یک ابزار تحقیقات هشتگ است که به شما کمک می‌ند برچسب های مرتبط با موضوعات انتخابی خود را سریعتر کشف کنید.

اگر تولید کننده محتوا هستید میتوانید با استفاده از قابلیت لایو موضوعات مهم را به کاربران خود اطلاع رسانی کنید. اگر مدرس هستید یا محصولی دارید میتوانید از لایو برای برگزاری جلسه های پرسش و پاسخ استفاده کنید و سوالات و ابهامات مخاطبان خود را پاسخ دهید. به معنای دوستان نزدیک است و برای استوری استفاده می شود. اگر می خواهید فقط افراد خاصی استوری شما را ببینند، می توانید آنها را در کلوز فرند خود قرار دهید و آن استوری را برای کلوز فرند منتشر کنید.

این اپلیکیشن به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای خود را با دوستان و دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارند. همچنین، کاربران می‌توانند با استفاده از هشتگ‌ها، به دنبال محتوای جدید بگردند و با سایر کاربران در ارتباط باشند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند و با دیگران تعامل داشته باشند. کاربران می‌توانند پیج اینستا (صفحه کاربری) خود را بسازند و محتواهای مختلفی منتشر کنند، از جمله عکس‌ها، ویدیوها، استوری‌ها و ریلز.

با قابلیت Instagram Video میتوانید ویدیوهای 60 دقیقه ای در صفحه خود آپلود کنید. استفاده از آن بسیار راحت است و شما فقط با یک حساب استاندارد اینستاگرام میتوانید ویدیو خود را منتشر کنید. در ادامه مقاله آموزش جامع اینستاگرام، قسمت های دیگر این اپلیکیشن را به شما آموزش خواهیم داد. در پایین هر استوری آیکونی به شکل موشک مشاهده میکنید که با زدن آن میتوانید استوری مورد نظر را در دایرکت برای دوستان خود ارسال کنید. البته Find Contacts فقط حساب ها را نمایش میدهد و نشان نمیدهد که کدام شماره برای کدام حساب است. پس اگر شما اسم و مشخصات و تصویر پروفایل خود را عوض کنید میتوانید از شناسایی خود در اینستاگرام جلوگیری کنید.

هم‌چنین، می‌توانید استوری‌هایتان را در قسمت هایلایت‌های (Highlight) صفحه‌ی پروفایل به حالت دائمی منتشر کنید تا دیگران در هر زمانی بتوانند آن‌ها را تماشا کنند. هرگاه بخواهید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی ویرایش پروفایل (Edit Profile) در هریک از این بخش‌ها تغییراتی را ایجاد کنید. در حساب کاری، می‌توانید محل کسب‌وکارتان را نیز اضافه کنید. اما در حالتی که به به حساب خود دسترسی دارید، در ابتدا در پروفایل خود به بخش Edit Profile بروید و شماره و ایمیل خودتان را وارد کنید.

کافیست در زمان انتشار پست بر روی گزینه Tag People بزنید و آیدی فرد موردنظر را وارد کنید تا حساب او نمایش داده شود و در نهایت آن را انتخاب کنید تا بر روی پست شما تگ شود. دقت کنید تا زمانی که حساب فرد موردنظر خصوصی باشد نمیتوانید او را تگ کنید. اینستاگرام اپلیکیشنی است که قابلیت های متعددی را برای به چالش کشیدن رقبایش اضافه میکند. مثلا شما همین الان میتوانید روی اینستاگرام خود کانال راه اندازی کنید. قطعا این گزینه جهت رقابت با تلگرام به اینستاگرام اضافه شده است.

می‌توانید فیلترهای مختلف را از پایین صفحه انتخاب کرده و مشاهده کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، باید اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید. اطلاعات پروفایل شما شامل نام، بیوگرافی، وب‌سایت و عکس پروفایل است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدئویی است. این پلتفرم با ارائه امکاناتی مثل IGTV و ریلز، به کاربران این اجازه را می‌دهد که محتوای ویدیویی خود را در ابعاد مختلف به اشتراک بگذارند. این قابلیت به برندها و اینفلوئنسرها این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به شکلی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر تبلیغ کنند.

اولاً، این پلتفرم به عنوان یک ابزار قدرتمند برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین شناخته می‌شود. بسیاری از برندها و شرکت‌ها از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند و با ایجاد محتوای جذاب و هدفمند، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند. ثانیاً، اینستاگرام امکان برقراری ارتباط و تعامل مستقیم با دیگر کاربران را فراهم می‌کند. با استفاده از قابلیت‌های مختلف مانند پست‌ها، استوری‌ها و دایرکت، می‌توان به راحتی با دوستان، خانواده و مخاطبان جدید ارتباط برقرار کرد. در کنار این ویژگی‌ها، تعامل با فالوورها از طریق کامنت‌ها، دایرکت‌ها و لایک‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار کنند و جامعه خود را رشد دهند.

این بخش همانطور که گفتیم، با انتخاب آیکون ذره‌بین در نوار پایین صفحه قابل دسترسی است. اما با انتخاب گزینه Edit، می‌توانید به ابزارهای ویرایش عکس دسترسی داشته و تصویر را ادیت کرده و مثلا روشنایی و کنتراست آن را تغییر دهید. در نهایت و پس از اعمال تغییرات مدنظر، روی Next بزنید و به صفحه بعدی بروید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام