Texas AG از گوگل امتناع می کند که به نفع فیس بوک مقیاس ها را جلب کند


سیب زمینی داغ: طبق اسناد دادگاه که توسط دادستانی تگزاس فاش شد ، فیس بوک و گوگل توافق نامه ای را در سال 2018 امضا کردند ، که در عمل مزیت آشکاری به پلتفرم رسانه های اجتماعی هنگام پیشنهاد مناقصه برای تبلیغات علیه رقبا داد. این دو شرکت به ترتیب هزینه ها و تخفیف هایی رسیده اند که تبلیغ کنندگان دیگر توانایی پرداخت آن را ندارند.

دادخواست توسط Texas AG Ken Paxton مربوط به یک دادخواست ضد انحصاری چند دولتی است که در دسامبر گذشته تشکیل شد و ادعا کرد که فیس بوک و گوگل توافق کرده اند که در برابر اقدامات ضد انحصاری به یکدیگر کمک کنند. پرونده ویرایش شده بسیاری از جزئیات خاص را پنهان می کند. با این حال ، نیویورک تایمز پیش نویس بدون ویرایش دریافت کرد که نشان می دهد دو شرکت توافق کردند بیش از کمک به یکدیگر در برابر تنظیم کننده های ضد انحصارى.

این مشارکت در حالی صورت می گیرد که فیس بوک ، یکی از بزرگترین منابع درآمد آگهی گوگل ، آزمایش روش حراج تبلیغات جدیدی را تحت عنوان “پیشنهاد مناقصه” آغاز می کند. این برنامه برای دور زدن بستر تبلیغاتی غالب گوگل طراحی شده است. این امر به وب سایت ها این امکان را می داد تا همزمان از مبادلات متعدد پیشنهادهایی دریافت کرده و رقابت را افزایش داده و منجر به قیمت های بهتر ناشران شوند.

“[Header bidding cuts out] واسطه های شخص ثالث که قوانین را تنظیم می کنند و واقعیت را پنهان می کنند ، “فیس بوک با استناد به روش های گوگل گفت.

طبق یک ایمیل داخلی ، گوگل پیشنهادات عنوان را “تهدیدی وجودی” می داند ، به ویژه پس از تهدید فیس بوک به سو استفاده از آن. بنابراین گوگل “پیشنهاد مناقصه” ایجاد کرد که مشابه مناقصه با سرصفحه ها بود ، با این تفاوت که گوگل برای هر پیشنهاد برنده هزینه کمی را دریافت می کند.

در همان زمان ، غول جستجو به فیس بوک پیشنهاد همکاری دو طرفه در پیشنهادات باز را داد. فیس بوک این معامله را بدون سر و صدا یا جزئیات در پست وبلاگ دسامبر 2018 اعلام کرد. گفته می شود که این قرارداد برخورد ترجیحی با فیس بوک را در سیستم عامل جدید ارائه می دهد. توافق بین این دو تیتان فناوری به فیس بوک فرصت بیشتری می دهد تا در مزایده های تبلیغاتی پیشنهاد کند ، به آن شفافیت بیشتری می دهد و “سود تضمین شده” را ارائه می دهد. پس از امضای معامله ، فیس بوک برنامه استفاده از پیشنهادات سرصفحه را کنار گذاشت.

در پیش نویس شکایت آمده است: “برای سایر فعالان بازار ناشناخته است ، هر چقدر دیگران ممکن است پیشنهاد دهند ، طرفین توافق کردند که چکش به دفعات مشخص به نفع فیس بوک بیفتد”.

آدام هیملیچ ، مدیرعامل Chalice Custom Algorithms ، یک شرکت علوم بازاریابی و داده ، گفت این معامله برای فیس بوک بسیار شیرین است به طوری که اساساً به او اجازه می دهد “هر تورنمنتی را در فینال ها شروع کند”.

به نوبه خود ، فیس بوک متعهد شده است که 90 درصد مزایده ها را پیشنهاد دهد ، تا زمانی که بتواند “کاربر نهایی” را شناسایی کند. وی همچنین قول داد که تا سال چهارم معامله تا 500 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کند.

“برای سایر فعالان بازار ناشناخته است ، هر چقدر دیگران ممکن است پیشنهاد دهند ، طرفین توافق کردند که چکش به تعداد مشخصی به نفع فیس بوک سقوط کند.”

نیویورک تایمز گفت: “فیس بوک همچنین درخواست کرده است که داده های پیشنهادهای خود توسط گوگل برای دستکاری حراجها به نفع خود استفاده نشود ، یک شرایط مساوی که صریحاً به سایر شرکای مناقصه باز قول داده نشده است.”

با توجه به این شرایط ، کاملا منطقی است که اتحادیه در تحقیقات ضد انحصاری به یکدیگر کمک کنند. ادعا شده است که این دو شرکت می دانستند که در صورت افشای معامله آنها قیمت به دست خواهد آمد در واقع ، کلمه “ضد انحصار” حداقل 20 بار در توافق نامه آمده است. در حال حاضر بندهای محرمانه ای در قرارداد وجود دارد تا از ظهور مشخصات دوبلوری جلوگیری کند. توافق نامه ای برای کمک متقابل در صورت اقدامات ضد انحصاری اضافه شده بیمه نامه.

گوگل و فیس بوک هر عمل خلافی را انکار می کنند.

“[This complaint] این توافق نامه را نادرست نشان می دهد زیرا این امر جنبه های دیگر تجارت فناوری تبلیغات ما را انجام می دهد. “سخنگوی گوگل جولی تارالو به NYT گفت. وی همچنین اشاره کرد که فیس بوک چندین” اتحاد “مشابه دیگر با شرکت های دیگر دارد.

به همین ترتیب ، سخنگوی فیس بوک ، کریستوفر اسگرو گفت که چنین معاملات باعث افزایش رقابت می شود. Sgro گفت: “هرگونه تصور اینکه این نوع توافق به رقابت آسیب می رساند بی اساس است.”

اعتبار تصویر: دانیل کنستانت


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>