NHTSA از تسلا می خواهد که به دلیل خرابی صفحه های لمسی ، 158000 وسیله نقلیه را خارج کند


چه اتفاقی افتاده؟ اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) از تسلا خواسته است حدود 158000 اتومبیل مدل S و Model X را به دلیل مشكل در صفحه های لمسی كه منجر به خرابی در نمایشگر می شود ، پس بگیرد.

NHTSA می نویسد که در ماه ژوئن سال گذشته ، تحقیق در مورد “نقص ایمنی بالقوه” با خرابی ماژول کنترل رسانه (“MCU”) منجر به از دست دادن دوربین دید عقب و سایر عملکردهای مربوط به ایمنی برخی از سدان های تسلا مدل S از 2012 تا 2018 و SUV ها از 2016 تا 2018 از مدل X.

مادربرد گزارش می دهد که این مشکل از تراشه ذخیره سازی eMMC تعبیه شده در برد MCU1 ناشی می شود. کارشناسان می گویند تسلا آنقدر دفعات ورود به سیستم را روی تراشه می نویسد که می سوزد. “وقتی می سوزد ، با یک صفحه سیاه از خواب بیدار می شوید [in the car’s center console.] آنجا چیزی وجود ندارد. كنترل آب و هوا وجود ندارد. به طور کلی ، شما می توانید ماشین را رانندگی کنید ، اما هزینه آن شارژ نخواهد شد. “

https://www.youtube.com/watch؟v=o-7b1waoj9Q

تخمین زده می شود که فرسودگی تراشه های فلش حدود چهار سال طول می کشد ، اگرچه بسیاری از دارندگان این مشکل را تجربه نکرده اند. با این حال ، مطابق نامه NHTSA ، تسلا تأیید کرد که تمام بلوک ها “به ناچار شکست خواهند خورد”. این شرکت همچنین یک مدل آماری از تعمیرات هفتگی MCU پیش بینی شده از سال 2020 تا 2028 ارائه داده است که نشان می دهد جایگزینی ها در اوایل سال 2022 به اوج خود رسیده اند.

تسلا سعی کرد با به روزرسانی های موجود در هوا این مشکل را برطرف کند ، اما NHTSA احساس کرد “اساساً کافی نیستند”.

NHTSA “پیشاپیش” دریافت که خرابی MCU “نقص ایمنی موتور” است و بنابراین از تسلا خواست که فراخوان بدهد. شرکت الون ماسک تا 27 ژانویه پاسخی دارد. در صورت امتناع از رعایت ، باید “توضیح کاملی درباره تصمیم خود” ارائه دهد.


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>