[ad_1]

در چارچوب: Smart Access Memory یا SAM یک ترفند نرم افزاری / سخت افزاری است که از ویژگی PCI Express به نام Base Address Registry بهره می برد. تاکنون فقط AMD از Radeon RX 6000 با پردازنده های گرافیکی جدید خود برای دستیابی به عملکردهای اضافی استفاده می کند. این اجازه می دهد تا اطلاعات تغذیه پردازنده ، به جای فقط قسمت کوچکی از آن ، مستقیماً در کل بافر حافظه ویدیویی وارد شود. نتیجه بسته به عنوان در حدود 5-10٪ بهبود عملکرد است که کم هم نیست.

وقتی AMD حافظه دسترسی هوشمند را در آخرین پردازنده های گرافیکی خود اعلام کرد ، به نظر می رسید که SAM به همکاری نزدیک CPU و GPU احتیاج دارد. بنابراین ، این به عنوان یک ویژگی جدید منتشر شد که فقط هنگامی کار می کند که پردازنده های گرافیکی AMD RX 6000 با پردازنده های AMD Ryzen 5000 جفت شوند.

با این حال ، انویدیا معتقد است که نوعی SAM می تواند به طور جهانی اعمال شود ، تا زمانی که همه تولید کنندگان بتوانند در مورد استانداردهای خاصی توافق کنند ، زیرا آنها به ویژگی PCI Express متکی هستند. PC World از اسكات هركلمن از AMD س askedال كرد كه آيا AMD فكر مي كند اين امر ممكن است و AMD تا چه حد از استانداردسازي حمايت مي كند؟ این متن ویرایش شده مصاحبه است:

که در: آیا رقبا باید به روزرسانی BIOS را برای کل اکوسیستم محصول خود انجام دهند؟

آ: فکر می کنم مجبور باشید از آنها س askال کنید. اما معتقدم آنها مجبورند روی راننده های خودشان کار کنند. اینتل مجبور است با تولیدکنندگان مادربرد خودش کار کند و روی چیپ ست های خودش کار کند. من فکر می کنم ما باید برای رقبا کار کنیم.

و برای روشن شدن ، تیم Radeon ما با اینتل همکاری خواهد کرد تا آنها را آماده کند. و من می دانم که گروه Ryzen ما با Nvidia کار خواهد کرد. گفتگوها در حال انجام است. اگر آنها علاقه مند به فعال کردن این ویژگی در سیستم عامل های AMD هستند ، ما جلوی آنها را نمی گیریم.

به نفع حقیقت ، امیدوارم که این کار را انجام دهند. در پایان روز ، گیمر برنده می شود و این تنها چیزی است که مهم است. ما فقط شرکتی هستیم که می تواند سریع ترین کار را انجام دهد زیرا تنها شرکتی در جهان هستیم (سرانجام) با پردازنده های گرافیکی مشتاق و پردازنده های مشتاق.

استاندارد سازی یک ویژگی SAM مانند می تواند بر نحوه تولید بازی ها تأثیر بگذارد. اگرچه این ویژگی به پشتیبانی از توسعه دهنده نیاز ندارد ، اما برخی از بازی ها بسیار کارآمدتر از بقیه از آن استفاده می کنند: در 1440p ، Assassin’s Creed Valhalla شاهد بهبود 14 درصدی است ، اما Shadow of the Tomb Raider تنها 6 درصد پیشرفت را شاهد است. در صورت تمایل توسعه دهندگان ، می توان عناوین بعدی را برای استفاده هرچه بیشتر از SAM طراحی کرد.

در حال حاضر ، SAM انگیزه کمی خوبی برای نگه داشتن سیستم شما به طور کامل AMD است. در میانگین هجده بازی 1440p ، RX 6800 XT فقط 5٪ کندتر از RTX 3090 بود ، تفاوتی که SAM می تواند آن را ببندد.

علاوه بر این ، همانطور که در بررسی RX 6800 XT اشاره شد ، به نظر نمی رسد PCIe 4.0 برای SAM مورد نیاز باشد. ما چندین تست محدود در Assassin’s Creed Valhalla انجام دادیم در حالی که PCIe 3.0 را روی سیستم تست X570 خود تقویت کردیم و افت عملکردی را نسبت به PCIe 4.0 مشاهده نکردیم ، بنابراین جالب است.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir