[ad_1]

امروزه بازی های چند نفره آسان هستند. شما وارد یک بازی می شوید ، روی “بازی آنلاین” کلیک می کنید و در بعضی مواقع در عرصه ای هستید که با مردم در سراسر جهان بازی می کنید. گاهی اوقات بازی با بازیکنانی با سطح مهارت یکسان یا گیمرهایی که برای تأخیر و پینگ بهتر به هم نزدیکترند ، مطابقت دارد. بعضی از بازی ها گزینه هایی برای حالت بازی مسابقه ای یا چیزهای نامرتب دارند. به طور کلی ، بازی آنلاین با افراد دیگر یک روند کاملاً ساده است.

این دسترسی از دردهای گذشته ناشی می شود. پیش از این ، ممکن است بازی ها به یک آدرس IP خاص برای سرور نیاز داشته باشند که برای پیوستن به همان سرور نیاز به هماهنگی با دوستان شما دارد. این آدرس از جایی در اینترنت به عنوان صفحه پیام آمده است.

در مقایسه با آنچه امروز داریم ، دست و پا گیر بود و بسیار کاربر پسند نبود. در اواسط دهه 90 ، برنامه ای به نام GameSpy وارد صحنه شد و مرور و ارتباط با بازیکنان را به روشی بصری تر تبدیل کرد. این تغییر بازی بود.

GameSpy چی بود؟

GameSpy یک مرورگر سرور برای بازی های آنلاین بود ، اما تعداد آن بسیار بیشتر بود. در واقع زندگی به عنوان QSpy آغاز شد ، خدمتی که توسط جو “QSpy” پاول ، تیم کوک و جک “دردناک” ماتیوز ایجاد شده است. این یک برنامه کاربردی بود که به کاربران اجازه می داد برای پیوستن به سرورهای Quake لیست و جستجو کنند.

مارک سورفاس ، بنیانگذار وب سایت معروف PlanetQuake در آن زمان ، QSpy را مجوز داد و نام آن را QuakeSpy تغییر داد. هنگامی که بازی مبتنی بر Quake ، Hexen II ، سال بعد وارد شد ، QuakeSpy همچنین می توانست سرورهای آن بازی را جستجو و لیست کند ، بنابراین نام جدیدی لازم بود: GameSpy3D.

Surfas سپس GameSpy3D را برای ناشران بازی مجوز گرفت و GameSpy Industries را ایجاد کرد که یک امپراتوری بازی آنلاین را راه اندازی کرد. GameSpy دو طرف داشت: طرف فناوری (معروف به GameSpy Technology) ، که به سازندگان بازی کمک می کرد حالت های آنلاین ایجاد کنند و بازیکنان را به سرورهای چند نفره متصل کنند. علاوه بر این ، GameSpy از طریق تعدادی از وب سایت های بازی (در مجموع با نام “شبکه سیارات”) و GameSpy.com اخبار جدیدترین بازی های ویدیویی و رایانه ای را در اختیار گیمرها قرار می دهد.

دادن محتوا به گیمرها

در مورد طرف رسانه ، می توانید چندین وب سایت را با نام مستعار “سیاره” به یاد بیاورید ، که به گیمرها و علاقه مندان به فناوری خدمات ارائه می دهند. اینها شامل Planet Quake، Planet Half-Life، Planet Unreal، 3DActionPlanet، RPGPlanet، SportPlanet و StrategyPlanet است. همچنین ممکن است FilePlanet را به یاد داشته باشید ، مقصدی برای به اشتراک گذاری پرونده ها برای دریافت اصلاحات ، نسخه های نمایشی و حالتهای مختلف.

GameSpy.com همچنین به مقصدی محبوب برای گرفتن آخرین بررسی ها و اخبار درباره آنچه در صنعت بازی اتفاق می افتد تبدیل شده است. هر بازی قدیمی را در ویکی پدیا بررسی کنید و احتمالاً نتیجه GameSpy را در بخش “قبول” صفحه مشاهده خواهید کرد.

فارغ از سیستم عامل ، گیمرها را متحد کنید

GameSpy پیش از بازگشت به بازی های آنلاین نان و کره ، سرمایه گذاری های زیادی دریافت کرد و مدت کوتاهی وارد دنیای موسیقی آنلاین شد. GameSpy3D با GameSpy Arcade جایگزین شد ، که شامل ویژگی هایی مانند پروفایل کاربر ، لیستی از دوستان و لابی های بازی بود. حتی می تواند هارد دیسک کامپیوتر شما را اسکن کند تا بازی های سازگار را بررسی کند. بیش از 150 بازی در زمان راه اندازی پشتیبانی شد.

حتی بازی های کنسولی نیز از این فناوری بهره بردند. MotoGP ، NASCAR Heat 2002 ، TimeSplitters و حتی Xbox Halo قبل از Xbox Live از GameSpy برای اتصال گیمرها استفاده می کردند.

نسخه های Tony Hawk Pro Skater 4، Risk و Deer Hunter از Playstation 2 نیز از فناوری GameSpy استفاده کردند. علاوه بر این ، فناوری GameSpy به بسیاری از بازیهای آنلاین معروف از جمله Battlefield 1942 ، Halo ، Age of Empires ، Command & Conquer ، Unreal Tournament و Midtown Madness کمک کرده است. این برنامه مرور سرور یا یک بازی سریع خواستگاری را فراهم می کند.

همچنین شناخته شده است که نینتندو از سرورهای GameSpy برای تغذیه پلت فرم اتصال Wi-Fi نینتندو خود استفاده می کند. نینتندو DS و Wii هنگام بازی آنلاین به این امر اعتماد داشتند.

GameSpy حتی بازی های متقاطع اولیه مانند 4×4 Evolution را نیز هدایت می کند که گیمرهای Dreamcast ، PC و Mac را بدون توجه به سیستم عامل ، برای رقابت با وسایل نقلیه آفرود جمع می کند. با توجه به اینکه امروزه این مورد نادر است ، در آن زمان بسیار چشمگیر بود.

GameSpy Technology فراتر از لابی های آنلاین و خواستگاری بود. این امکان را فراهم کرد تا وصله ها با سهولت بیشتری به کار گرفته شوند و از تلاش های اولیه برای مبارزه با دزدی دریایی با بررسی کلیدهای CD ، که رشته ای از نمادها تایید کننده خرید قانونی است ، پشتیبانی می کند.

سطح بعدی

پس از توسعه GameSpy Arcade و سرمایه گذاری های بیشتر ، از جمله یکی از گروه Ziff Davis ، این برنامه چندین ویژگی مهم مانند صوتی از طریق IP را به دست آورد. با تشکر از خرید راجر ویلکو و مشتری رقیب مشتری MPlayer ، GameSpy توانسته است VoIP را برای گیمرها مستقر کند و ویژگی های گفتگوی صوتی را در GameSpy Arcade و مجموعه نرم افزار توسعه بازی ادغام کند.

در سال 2004 ، صنایع GameSpy با IGN ادغام شد و به یکی از بزرگترین شرکتهای رسانه ای بازی آنلاین تبدیل شد که به IGN / Gamespy معروف است. آنها بعدا GameSpy را از نام خود حذف کردند تا IGN Entertainment شناخته شود ، اما سایت تحریریه GameSpy همچنان مانند گذشته کار می کرد.

بازی تمام شد

اندکی بعد به نظر می رسید که IGN می تواند از فروش و حذف جنبه های GameSpy سود بیشتری کسب کند. در سال 2012 ، یک توسعه دهنده و ناشر بازی های موبایل و رایگان به نام Glu Mobile ، GameSpy Technology را خریداری کرد. این خرید جنبه های فنی و رسانه ای شرکت را برای همیشه از هم جدا کرد. ظاهراً ، Glu Mobile قیمت توسعه دهندگان را که فناوری GameSpy را ادغام کرده اند افزایش داده و سرورهای بازی های آنلاین بسیار قدیمی را خاموش کرده است. این بازیکنان را خشمگین کرد ، اما Glu Mobile و GameSpy Technology توضیح دادند که توسعه دهندگان از این تغییرات مطلع شده اند و هزینه سرویس های ارائه شده را پرداخت نمی کنند ، بنابراین باید آنها را متوقف کرد.

بعداً در سال 2014 ، Glu Mobile تمام سرورهای GameSpy را خاموش کرد و بسیاری از بازی ها را بدون عملکرد آنلاین ترک کرد. برخی از بازی ها خدمات خود را به Steam منتقل کردند ، در حالی که دیگران گزینه های دیگری برای فعال نگه داشتن سرورهای آنلاین پیدا کردند. به عنوان مثال ، این مد اجازه ادامه بازی Halo و Battlefront II را داد.

در حالی که طرف فناوری GameSpy نابرابری هایی را تجربه می کرد ، طرف رسانه ای بسته شد. پس از خریداری IGN توسط Ziff Davis ، همه سایتهایی که “ثانویه” به IGN در نظر گرفته شدند از جمله GameSpy حذف شدند. آنچه که به عنوان یک مبتکر در دهه 1990 رشد کرد ، در دهه 2000 به یک امپراطوری رسانه تبدیل شد ، فقط در سال 2010 از هم پاشید و فروخته شد.

دستاورد غیرفعال است

در حالی که بسیاری از گیمرها ناراحت شده اند و توسعه دهندگان و GameSpy را به دلیل کنار گذاشتن بازی های بسیار قدیمی در جوامع آنلاین سرزنش می کنند ، دیگران راه حل های جدیدی برای این مشکلات پیدا کرده اند. برخی از خدمات ، از جمله 333 شبکه، یک لیست اصلی از سرورهای بازی موجود ارائه دهید. گیمرهای Nintendo Wii می توانند برای ادامه بازی های آنلاین خود به wiimmfi مراجعه کنند. GameRanger همچنین توسط GameSpy یک حامل مشعل در نظر گرفته شده است.

در سمت محتوا ، یک ویژگی ساده GameSpy.com نامیده می شود اداره بندر کیفیت کنسول درگاه های رایانه شخصی و همچنین تنظیمات موجود برای گیمرهای رایانه شخصی که احساس می کردند توسط توسعه دهندگان رها شده اند ، با تمرکز بر محتوای کنسول ، بررسی کردند. این ما را به یاد می آورد ریخته گری دیجیتال توضیحات دقیق و مقایسه کیفیت بازی های بصری بین سیستم عامل ها.

بسیاری از گیمرها همچنین می توانند به خاطر بسپارند توضیحات GameSpy، پادکست اولیه ای که سردبیران GameSpy و IGN را گرد هم آورده و در مورد آخرین اخبار و داستان های دنیای رسانه گفتگو می کنند. این بعداً تبدیل به دکمه کمدی شد که در سال 2011 اکران شد و با بیش از 600 قسمت تا به امروز ادامه دارد.

ما به عنوان یکی از پیشگامان بازی های آنلاین ، چیزی برای تشکر از GameSpy داریم. GameSpy Arcade پیشرو هاب ها ، فروشگاه های بازی و سیستم عامل هایی بود که امروز از آنها استفاده می کنیم. در مورد Steam ، بسیاری از ویژگی های مورد استفاده GameSpy مانند مرورگر سرور ، لیست دوستان ، VoIP ، مدیریت پچ و حتی بحث های انجمن ، از طریق GameSpy قبل از خاموش شدن در دسترس بود. چه کسی می داند ، بدون اینکه سرویس ها و برنامه هایی مانند GameSpy بر ویژگی ها و نوآوری های جدید اصرار داشته باشند ، ما همچنان می توانیم به صورت دستی آدرس های IP را وارد کنیم تا با دوستان خود بازی کنیم!

مجموعه TechSpot “چه اتفاقی افتاد …”

تاریخچه برنامه ها و شرکت های نرم افزاری که در یک برهه زمانی گسترده و مورد استفاده گسترده قرار گرفتند ، اما دیگر وجود ندارند. ما مشهورترین مناطق تاریخ ، نوآوری ، موفقیت و جنجال آنها را پوشش می دهیم.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir