واتس اپ شکایت دارد که برچسب های حریم خصوصی “تغذیه” اپل باید در مورد برنامه های از پیش نصب شده نیز اعمال شود


در چارچوب: آخرین مهلت اپل برای معرفی توسعه دهندگان برای معرفی برچسب “تغذیه” خود برای حفظ حریم خصوصی ، روز گذشته بود. این نیاز به منظور اجازه دادن به مشتریان App Store است تا قبل از بارگیری نرم افزار ، ببینند برنامه های کاربردی چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنند و چگونه از آنها استفاده می کنند.

Whatsapp پس از انتشار به روزرسانی در لیست خود در فروشگاه در روز دوشنبه ، شکایت کرد که ارائه این برچسب ها برای برنامه پیام رسانی خود ناعادلانه است در حالی که نرم افزار پیش نصب شده اپل این کار را نکرده است. برنامه پیام های اپل از قبل روی آیفون نصب شده است و بنابراین نیازی به لیست در App Store که در آن برچسب های حریم خصوصی لازم است ، ندارد.

واتساپ در بیانیه ای به Axios گفت: “ما معتقدیم که برچسب ها باید در برنامه های شخص ثالث و شخص ثالث سازگار باشند و اقدامات مهمی را که برنامه ها می توانند برای محافظت از اطلاعات شخصی افراد انجام دهند ، منعکس می کنند.” “برای افراد مهم است که بتوانند این برچسب های” خوراک حریم خصوصی “را از برنامه هایی که بارگیری می کنند با برنامه هایی که از قبل نصب شده اند ، مانند iMessage مقایسه کنند.”

Whatsapp فقط آخرین شرکت فناوری است که از سیاست های جدید حفظ حریم خصوصی اپل شکایت دارد. فیس بوک گفت قوانین جدید کوپرتینو و برخی از محافظت از حریم خصوصی که در iOS 14 اعمال شده است ، مدل تبلیغاتی آن را فلج می کند. تبلیغ کنندگان گوگل شکایات مشابهی را مطرح می کنند.

مقررات جدید قرار بود با انتشار iOS 14 و ویژگی های محرمانه ای که قرار بود معرفی کند آغاز شود ، اما به دلیل واکنش ، اپل موافقت کرد که اجرای آن را به سال آینده موکول کند تا به سازندگان برنامه فرصت داده شود تا تغییرات را ایجاد کنند. با این حال ، تحت فشار گروه های از جمله بنیاد الکترونیکی مرز ، عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر ، اپل تأخیر را تا 8 دسامبر برگرداند.

“مدیران فیس بوک به صراحت اعلام کرده اند که آنها قصد دارند هرچه بیشتر داده ها را در مورد محصولات شخص ثالث و شخص ثالث جمع آوری کنند تا از پروفایل دقیق کاربران خود تولید کنند و درآمد کسب کنند ، و این بی توجهی به حریم خصوصی کاربران همچنان گسترش می یابد. اپل در دفاع از کاهش مهلت گفته است.

اپل تقصیر اصلی را به عهده گرفته است ، اما شکایت تبلیغ کنندگان مربوط به محدودیت استفاده از شناسه آگهی دهنده آیفون (IDFA) در آیفون است. این شناسه منحصر به فرد ، ذخیره شده بر روی دستگاه ، به شما امکان می دهد تبلیغات را هدف قرار داده و در عین حال هرچه کمترین اطلاعات شناسایی کاربر را نشان دهد.

با این حال ، یک ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا (NOYB) ادعا می کند که هیچ تفاوتی با کوکی ندارد ، بنابراین اپل باید اطلاعاتی را که برنامه ها با استفاده از IDFA مطابق با قوانین اروپا جمع آوری می کنند ، به کاربران اطلاع دهد. بنابراین ، در اصل ، تبلیغ کنندگان باید از قانونگذاران NOYB و اتحادیه اروپا شکایت کنند.

اعتبار تصویر: الکس روح


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>