مک لارن آرتورا تکنولوژی ترکیبی را ارائه می دهد که مجازاتی برای وزن ندارد


با نگاه به آینده: مک لارن متعهد به مدلهای برقی تر است ، شروع این کار با پلاگین هیبریدی پلاگین جدید Artura است که بسیار سریع اما سازگار با محیط زیست است. اگرچه هیبرید الحاقی برای خودروساز چیز جدیدی نیست ، اما هایپرکارهای 1 میلیون دلاری P1 و هایپرکارهای 2 میلیون Speedtail V8 را با یک نیروگاه جفت می کنند ، Artura در مقایسه با سطح (نسبتاً ابتدایی) کمی متوسط ​​تر است 570S

مک لارن با ابرخودروی آرتورا که اخیراً رونمایی شده است ، در حال ورود به نسل جدیدی از وسایل نقلیه است که از پیشرانه هیبریدی گازی-برقی و یک شاسی سبک برخوردار است. با روشن کردن درایو الکتریکی ، مک لارن قادر است دو سیلندر از موتور بنزینی آرتورا آزاد کند ، بنابراین ما به دنبال یک 3.0 لیتری V6 هستیم ، نه یک V8.

اگر به نظر آسان می رسد ، جفت توربوی نصب شده را روی موتور در نظر بگیرید. در ترکیب با موتورهای الکتریکی ، شما در کل قدرتی در حدود 680 اسب بخار خواهید داشت که به اندازه کافی خوب است تا در سه ثانیه به سرعت 60 MPH برسد ، در حالی که 120 MPH در حدود 8.3 ثانیه می رسد. اگر فضای ردیابی کافی داشته باشید ، حداکثر سرعت آن 205 MPH است.

جعبه دنده هشت سرعته ای پیدا خواهید کرد که تمام این قدرت را کنترل کرده و به چرخ های عقب می فرستد ، اما دنده عقب مکانیکی وجود ندارد و موتور الکتریکی این کار را کنترل می کند. برخی حدس می زنند که نسخه ماشین با چهار چرخ محرک ممکن است در نهایت در تولید تولید شود. این چیزی است که قطعاً می توان با موتورهای الکتریکی کوچک به آن دست یافت.

از آنجا که آرتورا دارای یک باتری لیتیوم یون 7.4 کیلووات ساعت است ، هنگامی که برای حداکثر سرعت آن را شلاق نمی زنید ، برای حدود 18 مایل برد الکتریکی مناسب است. شارژ مجدد این باتری دو ساعت و نیم طول می کشد و ماشین می تواند در حالت خاموش E حداکثر سرعت 81 MPH را بدست آورد که بسیار سریع است.

بدیهی است که باتری ها با آب خنک می شوند ، که عملکرد بهینه را تضمین می کند.

به لطف شاسی جدید هوشمندانه طراحی شده ، مک لارن تلاش می کند تا طیف کاملی از وسایل نقلیه الکتریکی را تولید کند ، از جمله یک EV خالص. اما باتری ها سنگین هستند و وزن دشمن سرعت و هندلینگ است ، دو ستون یک ابرخودرو. خوشبختانه شاسی جدید به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن و آلومینیوم در کل سیستم عامل ، سبک است. وزن آن شگفت آور 3300 پوند است که علاوه بر موتور الکتریکی و باتری ها ، برای یک وسیله نقلیه دو توربوشارژ بد نیست.

از نظر فرمان ، مک لارن آرتورا اولین وسیله نقلیه از خودروساز است که دارای دیفرانسیل کنترل الکترونیکی است که کوچکتر و سبک تر از پیشرانه های معمولی است. همچنین امکان کنترل بیشتر و سریعتر توزیع گشتاور به یکی از چرخ های عقب را فراهم می کند.

البته این خودرو چیزی فراتر از استخوان و قدرت است و مک لارن فضای داخلی جدیدی را با داشبورد دیجیتال و یک حالت جالب رانندگی و انتخاب دنده متصل به خوشه ابعاد فراهم کرده است که همیشه دسترسی آسان را تضمین می کند.

این کابین دارای طراحی جیرجیرک ، با جلو پنجره های بلندگوی جذاب ، نور محیط و موضوعات مختلف داخلی است – برخی دارای چرم زیاد ، برخی دیگر با مواد سبک تر. از ویژگی های این خودرو می توان به فناوری داخل و خارج کابین ، مانند Apple CarPlay و کروز کنترل تطبیقی ​​اشاره کرد. برای اجازه دادن به همه اینها ، خودرو از یک معماری اترنت دامنه مبتنی بر منطقه استفاده می کند. مک لارن توضیح می دهد: «سیستم اترنت مبتنی بر دامنه از چهار کنترل کننده استفاده می کند ، هر کدام در یک منطقه اصلی از خودرو قرار دارند ، برای بهینه سازی نرخ داده و طول کابل. کنترلرها در همان مناطق بارهای کنترل شده قرار می گیرند ، از طریق اترنت ، از طریق یک درگاه مرکزی متصل می شوند. عملکردهای متصل در جلو ، عقب یا از طریق خودرو به سیم کشی و سیستم کنترل مستقل نیاز ندارند ، بلکه در عوض داده ها را از طریق این “ستون فقرات” مرکزی انتقال می دهند. “

محصول جانبی این استاندارد بهبود عملکرد الکتریکی خودرو ضمن کاهش میزان سیم کشی خودرو (25٪) و کاهش وزن 10٪ است. این وسیله نقلیه همچنین می تواند از طریق Wi-Fi خانگی یا یک نقطه دسترسی تلفن همراه از طریق هوا به روز شود.

سرانجام ، چگونه می توانیم از طراحی این ابرخودرو چشم پوشی کنیم. به نظر می رسد تکامل زیبایی از 570S است که آرتورا جایگزین آن می شود ، با چراغ های جلو و عقب باریک ، کانال های خنک کننده بزرگتر اما کاملاً یکپارچه و یک اگزوز مرکزی فوق العاده خنک که در بین دو چراغ قرار گرفته است.

سپتامبر آینده به جاده می رسد و هزینه آن باید حدود 225000 دلار باشد. دارای خنک کننده آب ، نورپردازی RGB و اتصال پرسرعت است و آن را به یک خودروی عالی برای ویراستاران TechSpot تبدیل کرده است ، درست است؟

https://www.youtube.com/watch؟v=gZGOz6sir40


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>