[ad_1]

نه ، من دیوانه نیستم و جمع کننده فن آوری شکست خورده نیستم. طی پنج سال گذشته ، Steam Controller موتور اصلی من برای بازی های رایانه ای از کاناپه بوده است. من کنترل کننده مایکروسافت ، DualShock و DualSense و حتی کنترل کننده Nintendo Switch Pro را امتحان کردم. هیچ کس حتی نزدیک نمی شود.

سوپاپ سال گذشته روی کنترل کننده بخار سقوط کرد. به طور گسترده ای به عنوان یک شکست تجاری تصور شد – همانطور که با 500000 نسخه مادام العمر فروخته شد. اما ، ناعادلانه تر ، این به عنوان یک کنترل کننده “بد” توصیف می شود ، با نقد و بررسی همه چیز ، از کیفیت ساخت گرفته تا نرم افزار و روند فقط رانندگی چیزهای لعنتی.

برخی از این موارد موجه است.

اما بقیه داستان این است که چگونه تجربه بد در روز راه اندازی و بازرسان بی صبر ، بزرگترین تغییر پارادایم در بازی را از زمان معرفی سونی های دوگانه آنالوگ با Dualshock 1997 ، از بین بردند.

کنترل کننده بخار Well Loved – تصویر: ALensAndSomeLuck

اما چه مشکلی با Steam Controller رخ داده است؟ آیا این به اندازه بررسی های اولیه بد است؟ و آینده فناوری های جدیدی که معرفی کرده است چیست؟

شما اشتباه از آن استفاده می کنید! مورد ژیروسکوپ گمشده

  • این بیشتر اوقات – IGN – تجربه بازی متوسطی را ارائه می دهد
  • هر بار که آن را مستقیماً در برابر یک کنترلر استاندارد Xbox 360 قرار می دادم ، گیم پد اصلی مایکروسافت پیش می آمد – TechRadar
  • این چیزی بود که آنها به آن رسیدند؟ واقعاً راهی بهتر نبود؟ – PC Gamer

هنگامی که Steam Controller در سال 2015 راه اندازی شد ، بازرسان صنعت نه تنها به این دلیل که استفاده از آن دشوار بود ، بلکه به نوعی از دقت کمتری نسبت به کنترل کننده چوب استاندارد دو آنالوگ برخوردار بودند.

با بررسی بررسی های اولیه ، یک قسمت کلیدی به دلیل حذف آن برجسته می شود: به استثنای Engadget ، به نظر می رسد تقریباً هیچ کس که Steam Controller را هنگام راه اندازی بررسی کرده است ، تصوری از نحوه هدف گذاری ژیروسکوپی بر روی آن ندارد.

هدف گیری ژیروسکوپ برای تجربه کنترل کننده بخار بسیار مهم است

ژیروسکوپ مورد نظر در Steam Controller یک ترفند به سبک Sixaxis نیست: به طور همزمان با صفحه لمسی مناسب کار می کند تا دقت موش مانند را فراهم کند. تقریباً در تمام بررسی های اولیه Steam Controller ، به نظر می رسد بازرسان از Steam Controller در حالی که ژیروسکوپ غیرفعال شده است استفاده کرده اند و فقط به صفحه trackpad متکی هستند.

استرس کافی روی این مسئله دشوار است: هدف ژیروسکوپ قسمت مهمی از تجربه کنترل کننده بخار است.

https://www.youtube.com/watch؟v=pJznxgBVXIQ

برای تیراندازان اول شخص ، کاربران باید از پد لمسی استفاده کنند تا نگاه خود را در جهت کلی هدف حرکت دهند و سپس از ژیروسکوپ برای یک هدف خوب استفاده کنند. به طور پیش فرض ، ژیروسکوپ با “لمس با پد سمت راست” فعال می شود. فقط در صورت کلیک انگشت شست روی پد سمت راست فعال می شود. پد لمسی ها خود برای هدف گیری سرعت و نه دقت طراحی شده اند: کلیک با صفحه لمسی مناسب این است که در فاصله نزدیک به یک هدف ، بسیار سریعتر از یک چوب آنالوگ ، به محدوده خود برسید. هنگامی که به اندازه / منهای چند پیکسل از هدف خود فاصله داشته باشید ، ژیروسکوپ روشن می شود تا به شما کمک کند این تصویر را روی سر خود تنظیم کنید.

بررسی هایی مانند IGN ابراز تاسف کرده اند که پیمایش در صفحه لمسی Steam Controller در بازی هایی مانند GTA V دشوار بود. صفحه لمسی تنها نیمی از تجربه کنترل کننده بخار است. استفاده از آن بدون هدف گذاری ژیروسکوپ فعال ، دقت شما را از بین می برد.

نیویورک تایمز کاملاً با نشاط گفت “پس از 15 ساعت تحقیق و آزمایش” که DualShock 4 بهترین کنترل کننده برای بازی های رایانه ای است ، گفت که “تا زمانی که Valve سخت افزار بهتری منتشر نکند” آنها Steam Controller را توصیه نمی کنند.

https://www.youtube.com/watch؟v=GKuO9M0WuMg

تصور کنید به یک غارنشین یک هفت تیر می دهید: او به خودش شلیک می کند و به شما می گوید که چه باشگاه وحشتناکی درست می کند. این تشبیه احتمالاً مناسب ترین روز برای راه اندازی Steam Controller است ، یک بررسی یکپارچه. نه اینکه Steam Controller سخت افزار سخت افزاری باشد. دریچه به سادگی نتوانست بگوید که برای چه کسی در نظر گرفته شده است و در واقع چگونه کار می کند.

عدم ارتباط

هدف قرار دادن ژیروسکوپی یک تغییر الگوی کامل است و Valve قبل از راه اندازی کنترل کننده نیازی به آموزش مردم یا مصرف کنندگان در این مورد احساس نمی کند. و این قطعاً تقصیر آنهاست. این به روزرسانی اخبار Steam Big Picture را از یک ماه پس از راه اندازی Steam Controller بررسی کنید:

“یکی از بزرگترین اکتشافات در جامعه این بود که چطور هدف قرار دادن FPS هنگام ترکیب ورودی trackpad و ژیروسکوپ به خوبی کار می کند.”

به نظر نمی رسد که والو خود ، حداقل هنگام پرتاب ، از اهمیت هدایت ژیروسکوپ کاملاً آگاهی داشته باشد. دریچه در مورد ژیروسکوپ Steam Controller و دکمه ها / ورودی های تغییر مسیر را قبل از راه اندازی صحبت می کند. اما به نظر می رسد که آنها هرگز دو و دو نفر را قرار ندادند تا زمانی که آزاد شوند. اعضای جامعه که احتمالاً از دقت ضعیف هدف قرار دادن تاچ پد ناامید شده اند ، افرادی بودند که بعداً ترکیب ترک پد + ژیروسکوپ را کشف کردند.

در حالی که ژیروسکوپ YouTube با هدف قرار دادن فیلم ها و پیش نمایش های پس از راه اندازی به کنترل خسارت کمک می کند ، اما در پایان سال 2015 خیلی دیر شده بود. گیمرها Steam Controller را یک عنصر سخت افزاری شکست خورده می دانستند و این عدم اعتماد منجر به شکست تجاری احتمالی آن شد.

مشکلات نرم افزاری و سازگاری: پیشرفت خیلی کم ، خیلی دیر

هنگامی که در واقع کار می کند ، Steam Controller یک جای تعجب است. مشکل این است که سیستم عامل راه اندازی Valve و نرم افزار Steam Big Picture فقط به اندازه کافی بالغ نبودند. در طول سال ها ، به روزرسانی های تکراری و راه حل های مبتنی بر جامعه مانند GloSc تقریباً به طور کامل این مسائل را برطرف کرده اند.

اما هنگام راه اندازی و حداقل یک سال بعد ، نرم افزار و سازگاری Steam Controller خوب بود. Doom اولین بازی ای بود که در Steam Controller راه اندازی کردم و این یک تجربه بی عیب و نقص بود: ورودی همزمان کنترلر / صفحه کلید و لرزش نیز کارایی خوبی داشت. پوشش کلی تصویر آسیب ندیده است و هدف قرار دادن صفحه لمسی ژیروسکوپ در 100+ FPS هموار است.

تقریباً هر بازی دیگری با یک مشکل روبرو بود: ژیروسکوپ در GTA V کار نمی کند ، پوشش بزرگ تصویر در برخی از بازی ها نشان داده نمی شود ، بازی های دیگر مانند Fallout 4 از ورودی همزمان صفحه کلید / کنترلر پشتیبانی نمی کنند ، و من را مجبور به استفاده از گزینه پشتیبان دست و پا گیر جوی استیک. روی ماوس. “

SteamGridDBManager امکان پشتیبانی بی نظیر Steam Controller را در بازی های Epic و Uplay فراهم می کند

بسیاری از بازی ها به راحتی از کار با Steam Controller خودداری کردند. این در اواسط سال 2016 بود ، تقریباً یک سال پس از انتشار Steam Controller. دردناک است تصور کنید که تجربه روز راه اندازی نرم افزار چگونه خواهد بود.

من یک سال از بازی خود را تعطیل کرده بودم و در اواخر سال 2018 کنترل کننده بخار (فرسوده و غبارآلود) Steam خود را از کمد خارج کردم. در آن زمان ، این نرم افزار بسیار بالغ بود. در مورد بازی های واقعی Steam ، مشکلات سازگاری از گذشته است. پیشرفت های جزئی در کیفیت زندگی ، مانند فعال کردن اتصالات کنترل کننده بخار بدون نیاز به اجرای حالت Big Picture ، که برای یک تجربه یکپارچه طراحی شده است. اجرای بازی های غیر Steam هنوز هم یک مشکل بود: بازی هایی که از طریق uPlay و Origin راه اندازی شدند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و عناوین فروشگاه مایکروسافت به هیچ وجه کار نمی کنند.

خوشبختانه بسیاری از راه حلهای جامعه از قبل موجود بود. SteamGridDBManager بازی های موجود در ویترین فروشگاه ها را به مجموعه Steam شما اضافه می کند ، بدون اینکه مشکلات سازگاری هنگام استفاده از ویژگی “افزودن یک بازی غیر بخار” Steam ایجاد شود. و Alia5’s GloSC (Global Steam Controller) اتصال جهانی Steam Big Picture را در ویندوز فعال می کند. با این کار همه مشکلات سازگاری دیگر برطرف شده و امکان بازی راحت بازی های Microsoft Store فراهم شده است.

بعدش چی؟

در مورد من ، راه پیش رو در حال حاضر یافتن کنترل کننده های Steam باز نشده و جدید در eBay و ذخیره سهام است. اولین کنترل کننده بخار من پنج سال به طول انجامید و مسائل مربوط به کیفیت ساخت را که در بسیاری از بررسی های روز راه اندازی مطرح شده بود ، حل کرد. حداقل دو زمانی که کنترل کننده ها دستگاه ورودی مناسبی برای بازی ها هستند باید دوام فعلی و پشتیبان من دوام بیاورند.

اما در طرح بزرگتر ، بهترین کار این است که تأثیر دستگاه سوپاپ روی طراحی کنترل کننده را در نظر بگیرید. حتی در سال 2021 ، Steam Controller از زمان خود جلوتر است. سونی ، مایکروسافت و نینتندو صفحات کتاب Valve را حذف کرده اند.

Switch Pro و DualSense دارای ویژگی های haptics HD و هدف دقیق ژیروسکوپ هستند ، کنترلر Xbox Elite دارای تیغه های قابل تنظیم در زیر L2 / R2 است ، کنترلر HTC Vive دارای یک trackpad دوگانه است. Valve خود برای همه کنترلرهایی که روی رایانه کار می کنند تغییر مجدد کنترل ها – یکی از نکات مهم Steam Controller – را باز کرده است.

کنترلر HTC Vive دارای پد لمسی است که شباهت زیادی به کنترلر بخار دارد

قطعات موجود در کنترلر بخار را می توان در هر کنترل کننده مدرنی یافت. وقتی همه چیز در Steam Controller جمع شد ، این یک جرم بود. همانطور که Engadget گفت ، “ما از Valve’s Steam Controller متنفر هستیم زیرا متفاوت است.”

در پنج سال گذشته کمتر از دو میلیون کنترل کننده استیم فروخته شده است. حتی در سال 2016 – اوج شکوفایی دستگاه – سوپاپ تنها 27000 واحد استفاده روزانه را گزارش کرده است.

حق ثبت اختراعات اخیر نشان می دهد که Valve می تواند روی یک Steam Controller جدید با اجزای قابل تعویض کار کند. با این حال ، اختراعات ثبت شده همیشه به محصولات تبدیل نمی شوند. انتظار برای یک Steam Controller جدید می تواند مانند انتظار برای Half Life 3 باشد. با این وجود ، همیشه امید و فرصتی برای دیدن کنترلرهای مبتنی بر تاچ پد در سال های آینده وجود دارد.

در ضمن ، چند سال دیگر Steam Controller من باقی مانده است.

اعتبار آگهی اصلی: 3dartistav

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir