ممکن است فیس بوک از اپل بخاطر ویژگی شفافیت ردیابی برنامه iOS 14 شکایت کند


با نامه: فیس بوک ویژگی ردیابی شفافیت اپلیکیشن های اپل را سلاحی برای برنامه های خود می داند ، بنابراین در حال حاضر در حال رسیدگی به پرونده ای علیه این شرکت مستقر در کوپرتینو است. اما با وجود بسیاری از نهادهای نظارتی که غول اجتماعی را برای مسائل ضد انحصاری بررسی می کنند ، این بهترین ایده نیست.

هیچ رازی نیست که ویژگی ردیابی شفافیت برنامه های iOS 14 اپل ، فیس بوک را بر آن داشته است تا به غول مستقر در کوپرتینو اعلام جنگ کند. برای این منظور ، شبکه اجتماعی از بیانیه های مدیر عامل شرکت گرفته تا تبلیغات روزنامه و حتی اعمال فشار در سیاست های مصرف کننده استفاده می کند تا اپل را بد جلوه داده و بدنام کند و تلاش خود را برای افزایش شفافیت خدمات وابسته به ردیابی درآمد آگهی تضعیف کند.

فیس بوک سال 2020 را با یک وضعیت مالی شگفت آور خوب به پایان رساند ، اگرچه روی آنچه که فقط می تواند به عنوان یک دوره دشوار برای شرکتی تعریف شود که بیشتر درآمد تبلیغات خود را کسب می کند ، تمرکز دارد. با این حال ، این شرکت رسانه های اجتماعی به سرمایه گذاران هشدار داد که امسال با “عدم اطمینان قابل توجهی” روبرو است ، به همین دلیل شرکت در تلاش است تا از خشک شدن جریان اصلی درآمد خود در زمانی که تجارت آنلاین رونق دارد و تغییر تقاضای مصرف کننده است ، جلوگیری کند. برنده شدن تبلیغات

طبق گزارشی از سوی The Information ، فیس بوک آماده است تا برای دفاع از منافع خود به دادگاه مراجعه کند. ادعا می شود که قصد دارد ادعا کند که اپل از محرمانه بودن بهانه ای برای سو abuse استفاده از موقعیت مسلط خود استفاده می کند. به طور خاص ، این شرکت استدلال خواهد کرد که اپل به طور معمول قوانینی را در فروشگاه App به سایر توسعه دهندگان اعمال می کند ، در حالی که وقتی صحبت از خدمات خود می شود ، آنها را رعایت نمی کند.

در مورد ویژگی شفافیت ردیابی برنامه iOS 14 ، که برای اجازه دادن به کاربران در ردیابی در برنامه های مختلف طراحی شده است ، ممکن است فیس بوک ثابت کند که به اپل در زمینه هایی مانند پیام ، خرید و بازی – خصوصاً از آنجا که اپل توسعه دهندگان را ملزم به استفاده از خدمات پرداخت درون برنامه ای خود می کند.

گفته می شود که یکی دیگر از موارد حمله اصرار اپل بر عدم جایگزینی های شخص ثالث iMessage به عنوان برنامه پیام رسانی پیش فرض در آیفون و آیپد است. فیس بوک استدلال خواهد کرد که این امر به نوبه خود کاربران را در اکوسیستم اپل قفل می کند ، که از نظر آن یک رفتار ضد رقابتی است.

در حال حاضر مشخص نیست که فیس بوک تا چه اندازه مصمم به طرح این دادخواست است ، اما با توجه به اهمیت تبلیغات هدفمند برای پایین شرکت ، در صورت وقوع این امر کسی تعجب نخواهد کرد. گفته می شود مدیران فیس بوک با “مقاومت درونی” کارمندان روبرو هستند زیرا این یک مورد ضعیف برای شرکتی است که موضوع دو مورد ضد انحصار توسط FTC و همچنین 40 دادستان کل کشور است. حتی بیشتر در چارچوب یک دادخواست جدید مبنی بر اینکه فیس بوک و گوگل برای کمک به یکدیگر در برابر اقدامات ضد فساد قراردادی منعقد کرده اند.


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>