[ad_1]

تصویر بزرگ: اپل در نامه ای به طرفداران حفظ حریم خصوصی گفت که کمی زودتر “شفافیت ردیابی برنامه” را در iOS 14 پیاده سازی کرده است تا از جمع آوری “هرچه بیشتر داده” فیس بوک برای درآمدزایی از داده هایش جلوگیری کند. کاربران این غول اجتماعی بلافاصله با شلیک مجدد ، غول مستقر در کوپرتینو را متهم کرد که از سلطه خود برای “ترجیح دادن مجموعه داده های خود” استفاده کرده است.

ماه گذشته ، ائتلافی از سازمان های مدنی و حقوق بشری ، از جمله بنیاد الکترونیکی مرز ، سازمان عفو ​​بین الملل و دیده بان حقوق بشر ، نامه ای به مدیرعامل اپل تیم کوک ارسال کرد و در آن از تصمیم این شرکت در به تعویق انداختن اجرای کامل ویژگی های ردیابی iOS 14 ابراز ناامیدی کرد. آغاز سال 2021

در اوایل ماه جاری ، اپل از این برنامه ها عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت “برچسب های تغذیه ای” را به عنوان یک ویژگی اجباری معرفی کند که توسعه دهندگان باید ماه آینده در برنامه های iOS خود معرفی کنند. با این حال ، ما از جزئیات کامل نحوه کار این سیستم و اقدامات اپل برای اطمینان از اینکه توسعه دهندگان اطلاعات دقیق در مورد اطلاعات کاربر توسط برنامه های خود را ردیابی می کنند ، نمی دانیم.

اپل قبلاً به این نامه پاسخ داده و پیشنهاد داده است که در مورد برنامه های خود برای محافظت از حریم خصوصی کاربران iOS 14 نکاتی را روشن کند. جین هوروث ، مدیر ارشد حریم خصوصی جهانی ، توضیح داد که ویژگی ردیابی شفافیت برنامه (ATT) به تأخیر افتاده است تا به توسعه دهندگان فرصت کافی برای آماده شدن برای تغییر را بدهد. از سال آینده ، توسعه دهندگان نه تنها باید قبل از ردیابی کاربر در برنامه ها و وب سایت ها ، از کاربر اجازه بگیرند ، بلکه خود کاربر می تواند این ردیابی را کاملاً غیرفعال کند.

Horvat می گوید که این ویژگی در نتیجه نگرانی های فزاینده در مورد ردیابی کاربران بدون رضایت آنها و ادغام و فروش مجدد داده ها از شبکه های تبلیغاتی و کارگزاران داده ایجاد شده است. وی همچنین خاطر نشان كرد كه هدف ATT برای جلوگیری از تبلیغات نیست ، بلكه صرفاً راهی برای تبلیغ تبلیغاتی است كه به حریم خصوصی مصرف كننده در همان سطح اپل احترام می گذارد:

تبلیغاتی که به حریم خصوصی احترام بگذارد نه تنها امکان پذیر است ، بلکه تا گسترش اینترنت استاندارد بود. برخی از شرکت هایی که ترجیح می دهند ATT هرگز اعمال نشود ، گفتند که این سیاست به طور واضح با محدود کردن فرصت های تبلیغاتی ، مشاغل کوچک را تحت فشار قرار می دهد ، اما در واقع مسابقه تسلیحاتی داده ها عمدتا برای تجارت بزرگ با مجموعه داده های بزرگ است. . شبکه های تبلیغاتی متمرکز بر حریم خصوصی استاندارد جهانی در تبلیغات بودند ، قبل از اینکه عمل جمع آوری اطلاعات یکپارچه در دهه اخیر آغاز شود. ما امیدواریم که تقاضای روزافزون برای حفظ حریم خصوصی و امنیت ، و همچنین تغییراتی مانند ATT ، این استانداردها را برای محرمانه بودن تبلیغات دوباره پایدار نگه دارد.

در این نامه همان انتقادی که تیم کوک از اپل پرورش داده است مبنی بر اینکه شرکت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ذاتاً شرور هستند و باید تنظیم شوند ، ادامه می یابد زیرا وعده های سلف سرویس به عملی واقعی تبدیل نشده اند.

در مقابل ، فیس بوک و دیگران رویکرد کاملاً متفاوتی در هدف قرار دادن دارند. آنها نه تنها به کاربران اجازه می دهند تا در بخش های کوچکتر گروه بندی شوند ، بلکه از داده های جزئی مرور آنلاین برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می کنند. مدیران فیس بوک به صراحت اعلام کرده اند که آنها قصد دارند هرچه بیشتر داده ها را در مورد محصولات شخص ثالث و شخص ثالث جمع آوری کنند تا از پروفایل های دقیق کاربران خود تولید کنند و درآمد کسب کنند ، و این بی توجهی به حریم خصوصی کاربران همچنان گسترش می یابد ، تا محصولاتشان بیشتر باشد.

در اوایل ماه اوت ، فیس بوک جدی ترین منتقد ویژگی شفافیت ردیابی برنامه شد ، و آن را به عنوان یک تغییر چشمگیر توصیف کرد که باعث می شود ابزار شبکه مخاطبان آنقدر بی اثر شود که حتی می تواند در ارائه پیشنهادات خود در iOS 14 نیز تجدید نظر کند. البته پیش بینی واقعی کاهش درآمد 40 درصد است ، بنابراین دقیقاً پایان جهان نیست ، اما این غول اجتماعی به دنبال راه هایی برای کاهش تأثیر این تغییرات است.

علاوه بر این ، فیس بوک قبلاً با اظهارات خود به اظهارات اپل پاسخ داده و وی را متهم کرده است که سعی دارد کاربران را از مسائل مربوط به حریم خصوصی که در سال های اخیر کشف نشده است ، مانند IDFA مورد استفاده در دستگاه های iOS ، و روش های احتمالی جمع آوری داده های مورد استفاده در macOS که توسط محقق امنیت جفری پاول مشاهده شده است.

مسئله اخیر به ویژه از آنجا که اپل را مجبور به روشن کردن نحوه عملکرد سرویس بدافزار Gatekeeper خود می کند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه از هفته گذشته این مسئله به عنوان یک نقطه خرابی برای افرادی که سعی در اجرای برنامه های شخص ثالث در حین سرور دارند ، عمل کرد. اپل با استقرار macOS Big Sur کشته شدند. همانطور که توسط 9to5Mac اشاره شد ، غول مستقر در کوپرتینو به سرعت اسناد پشتیبانی را به روز کرد تا توضیح دهد که Gatekeeper کاربران را ردیابی نمی کند و به زودی برای استفاده از پروتکل رمزگذاری شده انتقال داده به روز می شود و به کاربران اجازه می دهد از این محافظت ها خودداری کنند. برای امنیت.

فیس بوک ادعا می کند که اپل به تازگی این افشاگری ها را حذف کرده و به طور سیستماتیک از حریم خصوصی کاربر و موقعیت بازار در صورت مناسب بودن برای بهبود خدمات خود استفاده می کند ، که ممکن است به زودی شامل یک موتور جستجو شود.

آنها از موقعیت غالب بازار خود برای ترجیح جمع آوری داده های خود استفاده می کنند ، در حالی که استفاده از داده های مشابه برای رقبا تقریباً غیرممکن است. […] آنها می گویند این مربوط به حریم خصوصی است ، اما مربوط به سود است.

صرف نظر از این ، اپل ممکن است نبرد با فیس بوک را در زمان اشتباه انتخاب کرده باشد. سازنده آیفون اغلب توجه خود را به جزئیات و همچنین حریم خصوصی و امنیت کاربران خود به عنوان نکات کلیدی در فروش تبلیغ می کند ، اما باور کردن این موضوع کمی سخت می شود. در مورد فیس بوک ، به نظر می رسد که فقط ناراحت است که به زودی دشوار خواهد بود جمعیتی مورد نظر را برای اهداف تبلیغاتی هدف قرار دهید.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir