[ad_1]

در چارچوب: به نظر می رسد نینتندو سوییچ به لطف همکاری قوی با Tencent بهتر از رقبای خود عمل کرده و به محبوب ترین کنسول بازی در چین تبدیل شده است. بعید به نظر می رسد که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس این روند را معکوس کنند ، زیرا از طریق کانال های خرده فروشی رسمی در دسترس نیستند و هنوز هم محدودیت هایی را در مورد بازی هایی که می توان روی آنها انجام داد ارائه می دهند. کنسول های بازی ویدیویی خارجی سالهاست که در چین ممنوع است و همین امر باعث محبوبیت فوق العاده بازی های گوشی های هوشمند شده است.

در آوریل 2019 ، نینتندو فرصتی را برای همکاری با Tencent با راه اندازی کنسول سوییچ در چین دید و تا ماه دسامبر آن را به بزرگترین و سریعترین رشد بازار بازی ها آورد. این دو شرکت همچنین از چندین توسعه دهنده محلی بازی AAA ، از جمله Next Studio متعلق به Tencent ، برای افزودن به کاتالوگ کمک گرفتند.

یک سال بعد ، کنسول سوییچ در منطقه ای مستقر شد که ایکس باکس مایکروسافت و پلی استیشن سونی سال ها برای دستیابی به کاربران بیشتر تلاش کرده اند. بیشتر گیمرهای چینی که با قفل های منطقه ای و محدودیت های زیادی روبرو هستند ، تمایل به خرید واردات این کنسول ها دارند که دسترسی به کتابخانه گسترده ای از بازی ها را فراهم می کند که به طور معمول مورد تایید مقامات چینی نیست.

بر اساس گزارشی از شرکت نظارت بر بازار Niko Partners ، نینتندو سوییچ در سال جاری بیش از 1.3 میلیون دستگاه فروخته است که شامل فروشهای انجام شده از طریق کانالهای خاکستری بازار است. این رقم نزدیک به دو برابر شدن فروش Xbox One و PlayStation 4 در مدت مشابه است. اگر فروش در بازار خاکستری را در نظر بگیریم ، سوییچ از زمان راه اندازی در سال 2017 در چین 3.95 میلیون واحد در برابر 3.52 میلیون واحد پلی استیشن 4 و 1.24 میلیون ایکس باکس وان فروخته است.

در زمان نگارش این موضوع ، گیمرهای سوییچ در چین هنوز به بازی های کلیدی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild and Animal Crossing: New Horizons دسترسی ندارند که هنوز به دلیل ترس از اعتیاد به تصویب دولت نرسیده اند. به بازی های جوانان

این هنوز مانع از این نمی شود که گیمرها نسخه ای از بازی ها را در بازار خاکستری دریافت کنند ، به خصوص Animal Crossing: New Horizons که مینی بازار خود را ایجاد کرده است.

دانیل احمد ، تحلیلگر از شرکت نیکو پارتنرز می گوید که انتظار می رود بازار بازی های کنسول چین تا سال 2024 به 2.15 میلیارد دلار رشد کند ، اما این یک تخمین محافظه کارانه است ، زیرا Tencent همکاری خود با نینتندو را یک تلاش ارزشمند می داند. این غول چینی از نظر درآمد بزرگترین شرکت بازی سازی جهان است و منابع لازم را برای پر کردن فروشگاه چینی سوییچ با بازی های بیشتر در سالهای آینده دارد.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir