[ad_1]

انتظار می رود: در سال 2020 ، تسلا به نوعی موفق به ایجاد رتبه بندی بورس به اندازه بزرگ (یا بزرگتر ، بسته به روز) نسبت به 7 بزرگترین سازنده اتومبیل بعدی شد ، اما گچی که وال استریت را دیوانه کرد. و نه به پیشرفت واقعی بازار. واقعیت این است که پذیرش فناوری اتومبیل در بهترین حالت متوسط ​​نبوده و تولیدکنندگان خودروهای سنتی نشانه هایی از زندگی را نشان می دهند. به علاوه ، ما هنوز سالها و سالهای زیادی از روزی که می توانید وارد یک نمایندگی اتومبیل شوید و با یک اتومبیل کاملاً مستقل رانندگی کنید ، فاصله داریم. با وجود این غوطه وری در چرخه ران ، به نظر می رسد که سال 2021 به عنوان یک سال بزرگ برای فناوری خودرو در حال ظهور است.

چند سال پیش ، صنعت فناوری از آنچه فرصتی بزرگ و اجتناب ناپذیر برای تغییر شکل کامل صنعت خودرو به نظر می رسید ، گیج شده بود. تراشه های جدید قدرتمند آماده رانندگی انبوه مستقل هستند ، شرکت های فناوری خود را به عنوان نوآوران مخربی طراحی کرده اند که تحرک را به یک سرویس تبدیل می کنند و شرکت های سنتی خودرو گم شده دیده می شوند. نیازی به گفتن نیست ، این دقیقاً همان اتفاقی نیست که طی 5 سال رخ داده است.

با این حال ، به نظر می رسد که سال 2021 سال بسیار بزرگی برای فناوری خودرو خواهد بود. تابلوها همه جا هستند. برخی از بزرگترین داستانهای منتشر شده از CES مجازی امسال مربوط به صنعت خودرو بود: سخنرانی جالب توجه و آینده نگر مدیر عامل شرکت جنرال موتورز ، ماری بارا ، بحث مشابه سخنرانی کالج در مورد وضعیت رانندگی خودکار توسط مدیر عامل GM Intelye متعلق به آمنون شاشوا ، نمایشگر فوق العاده 56 اینچی هایپر صفحه از سدان الکتریکی آینده EQS مرسدس بنز و حتی جدیدترین نسخه مفهومی سونی Vision-S است. در یک شایعه پر سر و صدا از شایعات در مورد پروژه اتومبیل اپل “تایتان” به راه بیفتید و صحنه کاملاً آماده برای یک سال بزرگ در فناوری خودرو است.

این بار اما اوضاع کمی متفاوت است. اول ، البته ، این واقعیت کاملاً پذیرفته شده وجود دارد که دستیابی به وسایل نقلیه کاملاً مستقل سطح 5 (در مقیاس 5 درجه ای از فناوری خودران) به مراتب دشوارتر از بسیاری از تصورات برای اولین بار است.

همچنین تشخیص داده شده است که تغییر به سمت وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی – که بسیاری آن را پیش شرط خودمختاری می دانند – نیز با سرعت بسیار کندتری از آنچه تصور می شد در حال رخ دادن است. از همه مهمتر ، آگاهی رو به رشد است که فرصتهای زیادی برای فناوری خودرو بین مکانی که اکنون هستیم و یک وسیله نقلیه الکتریکی کاملاً مستقل وجود دارد. به عبارت دیگر ، همه فن آوری های خودرو نیازی به تمرکز بر روی وسایل نقلیه خودران نیستند – طیف وسیعی از کارها وجود دارد که می تواند زمانی را که در اتومبیل خود سپری می کنیم لذت بخش تر ، بهره وری بیشتر و ایمن تر کند.

واقعیت این تفکر در گزارش اصلی GM CES فوق الذکر واضح و روشن شده است. در حالی که این شرکت واقعاً در حال کار بر روی مواردی مانند فناوری باتری برای اتومبیل های الکتریکی و غلاف های بدون راننده است ، بیشتر آنچه که آن را رونمایی / نشان داده است ، پیشرفت های عملی تری است که این فناوری می تواند در رانندگی و تجربه کلی خودرو ، از نورپردازی تا نمایشگرهای داخلی ایجاد کند. ، ارتقا feature ویژگی های مبتنی بر نرم افزار و ویژگی های کمک رانندگی.

به نظر می رسد بیشتر این دیدگاه عملی در پشت آخرین تحولات خودروسازی تراشه ساز کوالکام باشد. این شرکت تعدادی همکاری جدید تراشه ، نرم افزار و پلتفرم را معرفی کرده است که همگی برای بهبود لذت ، قابلیت ها ، اتصال و ایمنی اتومبیل هایی طراحی شده اند که طی چند سال آینده واقعاً قادر به خرید آنها خواهیم بود – از جمله برخی از شرکت های جنرال موتورز ، که کوالکام با آنها همکاری می کند از مشارکت گسترده جدیدی خبر داده است.

اولین نمایش های بزرگ شامل معماری تراشه و پلتفرم نسل چهارم برای سیستم عامل های کابین خلبان Snapdragon Automotive و همچنین پسوندهای پشتیبانی از Snapdragon Ride و سیستم عامل های رانندگی مستقل است. علاوه بر این ، این شرکت در مورد حرکت مداوم خود با راه حل های اتصال مودم 4G و 5G (از جمله پشتیبانی آینده C-V2X برای ارتباطات ماشین به ماشین به زیرساخت ها) و تحویل مداوم سیستم عامل های خلبان دیجیتال از نسل سوم.

آخرین ارائه های تراشه شامل برخی از پیشرفت های معماری مبتنی بر 5 نانومتر همان محبوب تراشه گوشی های هوشمند Snapdragon است ، اما آنها به طور خاص برای بازار خودرو طراحی شده اند و شامل ویژگی های ایمنی عملکردی مانند افزونگی برای پاسخگویی به الزاماتی مانند استانداردهای ایمنی ASIL-D و ایزو 26262

علاوه بر سخت افزار ، کوالکام طیف فزاینده همکاری با شرکت های نرم افزاری را نیز اعلام کرده است ، هم برای عملیات سطح پایین ، مانند مجازی سازی با شرکت هایی مانند Blackberry QNX و نرم افزار Green Hills ، و هم برای ویژگی های سفارشی مانند ادغام الکسا با آمازون. برای پارکینگ اتوماتیک توسط Valeo و موقعیت دقیق سطح خط (حتی در مکانهایی مانند پارکینگ های سرپوشیده) با Alps Alpine. گفته شد ، این یک مجموعه قابل توجه از سخت افزار ، نرم افزار و مشارکت است که اکنون برای پیشرفت فناوری خودرو به روشی معنی دار مورد نیاز است.

در واقع ، یکی از جالب ترین نکات در مورد اخبار خودروسازی کوالکام این است که نشان می دهد دنیای فناوری اتومبیل های هوشمند چقدر پیچیده و به هم وابسته است. دستیابی به اتومبیل های کاملاً کاربردی با ویژگی های پیشرفته بدیهی است که تعداد زیادی از شرکا را با هم همکاری کنند. این یک تغییر قابل توجه دیگر از آخرین دور هیستری فناوری خودرو است ، زمانی که بسیاری از شرکت ها تلاش کردند بیش از حد به خودشان دست پیدا کنند.

کوالکام همچنین تأکید کرد که طیف وسیعی از گزینه هایی را که اکنون ارائه می دهد برای پاسخگویی به الزامات متفاوت تولید کنندگان مختلف اتومبیل و حتی خطوط مختلف اتومبیل در یک تولید کننده خاص خودرو برجسته کند. برای کابین خلبان های دیجیتال ، این شرکت سه سطح قابلیت را ارائه می دهد و انتظار می رود پلت فرم Snapdragon Ride که اخیراً توسعه یافته است ، از ویژگی های سطح پایه 0 در یک تراشه به استقلال 4 تا از طریق ترکیبی از تراشه های متعدد در یک رایانه مقیاس بندی کند.

این شرکت همچنین واقعیت جدید را تأیید کرد که ما می توانیم به راحتی شاهد مشاهده بسیاری از قسمت های مختلف فروشندگان تراشه در یک ماشین – به عنوان مثال ، یکی برای کابین خلبان دیجیتال و IVI (ویژگی های سرگرمی و سرگرمی داخل ماشین) و دیگری برای ADAS (Advanced Driver Assistance) هستیم. ) – یا حتی چندین تامین کننده ، که هر کدام وظایف مختلفی را در هر یک از این زیر سیستم های اصلی بر عهده دارند.

نکته اصلی این است که همه این پیشرفت ها – و بسیاری موارد دیگر – به واقعیت ماشین های همیشه متصل به نرم افزار و تعریف شده اشاره دارند. در حالی که این سالها پیش یکی از نقاط محبوب گفتگو بود ، واقعیت این است که ما سرانجام سخت افزار مورد نیاز برای تأمین انرژی این ویژگی های جدید ، طیف وسیعی از ابزارهای نرم افزاری مورد نیاز برای فعال سازی آنها و تجربه و چشم انداز جمعی برای دستیابی به یک واقع گرایانه تر را دریافت می کنیم. مجموعه ای از اهداف فنی خودرو در یک واقعیت جذاب تر.

نشانه ها دلگرم کننده هستند – امیدوارم که این سال واقعاً سال خوبی برای فناوری خودرو باشد.

باب اودانل بنیانگذار و تحلیلگر ارشد TECHnalysis Research ، LLC ، یک شرکت مشاور فناوری است که خدمات مشاوره استراتژیک و تحقیقات بازار را به صنعت فناوری و جامعه مالی حرفه ای ارائه می دهد. می توانید او را در توییتر دنبال کنید bobodtech.



[ad_2]

منبع: tanha-news.ir