[ad_1]

اجاره ویدئوهای خانگی در گذشته 16 میلیارد دلار بود که تصمیم گرفتند در تابستان 1997 رید هاستینگز و مارک راندولف به آن بپیوندند. هاستینگز ، که دارای مدرک علوم ریاضی و کامپیوتر است ، به تازگی یک راه اندازی نرم افزار ایجاد شده توسط -اوایل دهه. راندولف یک متخصص پست و بازاریابی مستقیم بود که در شرکت نرم افزاری هاستینگز سمت ارشد داشت.

در طی فرآیند خرید ، این دو با هم از خانه های خود در سانتا کروز سفر کردند. در طی این درایوها ، مفهوم Netflix شکوفا شد.

ایده آنها برای میلیون ها دلار ساختن یک سرویس اجاره آنلاین فیلم در تصویر آمازون ، یک بازیکن تجارت الکترونیکی جدید که کتاب می فروشد بود. به جای نوارهای VHS که برای ذخیره سازی و ارسال بسیار گران و شکننده در نظر گرفته می شدند ، آنها به یک رسانه جدید تبدیل شدند که کمتر از یک سال پیش به نام DVD پخش شد.

فکر کردن از پشت کار سختی نیست ، اما در آن زمان ، راه اندازی یک شرکت مبتنی بر اینترنت به امید از بین بردن صنعتی که اخیراً توسط چیزی اداره شده بود که به نظر می رسید یک نیروی غیر قابل توقف است – Blockbuster – یک تلاش بلند پروازانه بود.

Blockbuster طی دهه گذشته به طور موثری صنعت اجاره ویدئوهای خانگی را تجاری کرده است و بسیاری از فروشگاه های اجاره ای مادر و پاپ را از طریق بی رحمی از کار خارج کرده است. به طور خلاصه ، آنها بسیار عظیم بودند و فروشگاه های متعلق به خود مستقل نمی توانستند با انتخاب گسترده و توانایی ذخیره چندین نسخه از نسخه های جدید رقابت کنند.

با این حال ، در پشت صحنه ، بلاک باستر با مشکلات خودش کنار می آمد. مدیران اجرایی نگران بودند که پیشرفت های فن آوری ، مانند رشد تلویزیون کابلی و پیشرفت خدمات در صورت تقاضای ویدیو ، تأثیر منفی بر تجارت آنها بگذارد.

اگر نوآوری نکنید ، قطعاً عقب خواهید ماند. نت فلیکس این کار را انجام داد.

پس از راه اندازی یکی از اولین خدمات اجاره DVD آنلاین ، این شرکت با معرفی یک مدل اشتراک ماهانه در سال 1999 و کنار گذاشتن کامل مدل اجاره واحد تا سال آینده ، از تیم های اجاره ای سنتی فاصله بیشتری گرفت. .

همانطور که هاستینگز و راندولف به سرعت کشف کردند شروع کار کار ساده ای نیست. تا سال 2000 ، آنها حدود 300000 مشترک به دست آوردند ، اما این شرکت هنوز در آستانه از دست دادن 57 میلیون دلار بود.

با نگاه به بالای سرشان ، بنیانگذاران موفق به ترتیب جلسه ای با مدیر اجرایی Blockbuster جان آنتیوکو شدند. زمین مشخص بود: بلاک باستر Netflix را خریداری می کند و به تیم آنها اجازه می دهد سیستم اجاره آنلاین فیلم بلاک باستر را توسعه و کار کنند ، در حالی که بلاک باستر با فروشگاه های خرده فروشی سر و کار دارد.

این فرصت ، اگر Blockbuster آماده باشد ، فقط 50 میلیون دلار برای آنها هزینه دارد. اما آنها علاقه ای به توپ بازی یا حتی تفریح ​​با یک پیشنهاد ضد جدی نداشتند و این اولین باری نبود که نتفلیکس به سختی از این بلوک فرار می کرد.

Netflix دوباره سر کار است. این شرکت با بهره گیری از کاهش قیمت دستگاههای پخش کننده دی وی دی مصرفی ، به تجارت پستی خود در زمینه اجاره DVD ادامه داد. در سال 2002 ، نتفلیکس به یک شرکت تجاری عمومی تبدیل شد. دو سال بعد ، م founderسس بنیانگذار مارک راندولف از کار بازنشسته شد.

Netflix مانند Blockbuster ، بسیار فکر کرده است که چگونه فناوری به طور حتم تجارت آنها را تغییر خواهد داد. مدتهاست که مدیران اجرایی به ایده ارائه فیلم از طریق اینترنت علاقه مند هستند و در اواسط دهه 2000 سرانجام این فناوری برای تحقق بخشیدن به آن معرفی شد. برنامه اصلی این بود که یک افزونه Netflix با مارک تجاری را بارگیری کنید تا فیلم ها را یک شبه بارگیری کنید و آنها را برای مشاهده روز بعد آماده کنید.

همه چیز برای انتشار در جای خود قرار داشت ، اما پس از آن یوتیوب در سال 2005 روی صحنه رفت. Netflix به پتانسیل جریان ویدئو پی برد و رمزگشای آن را به کلی کنار گذاشت. دو سال بعد ، آنها سرویس پخش جریانی تقاضا را با حدود 1000 عنوان عنوان یک امتیاز اضافی برای مشتریان با دی وی دی پست الکترونیکی راه اندازی کردند.

Netflix با ایجاد قراردادهای مجوز اضافی با استودیوهای فیلم و سرمایه گذاری زیاد در مکانیزم ارجاع خود ، طی چند سال آینده به ساخت سرویس پخش آنلاین خود ادامه خواهد داد. در عرض چند ماه ، این شرکت از سریعترین رشد مشتری خدمات پستی ایالات متحده به بزرگترین منبع ترافیک وب در آمریکای شمالی در ساعتهای اوج انتقال یافت.

پس از آن جای تعجب نبود که Netflix سرویس پخش جریانی خود را از تجارت نامه DVD جدا کرد و برای اولین بار در اواخر سال 2010 آن را به عنوان یک گزینه مستقل ارائه داد. اگر به پست الکترونیکی دی وی دی و پخش جریانی علاقه مند باشید ، ناگهان هزینه آن 60 درصد بیشتر خواهد بود.

این یک اشتباه بزرگ بود ، که در نهایت هزینه حدود یک میلیون مشترک برای این شرکت تمام شد و این اولین جریان نخواهد بود. در سپتامبر 2011 ، نتفلیکس اعلام کرد قصد دارد DVD خود را از طریق پست الکترونیکی بعنوان کمک هزینه ای مستقل به نام Qwikster تغییر نام دهد. کمتر از یک ماه بعد ، نتفلیکس عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت که این دو کسب و کار را با یک نام تجاری حفظ کند.

از آن زمان ، این بیشتر خانگی و کلاه ایمنی بزرگ برای Netflix است.

آزمایش محتوای اصلی نتفلیکس سودهای کلانی را به همراه آورد و به یک استاندارد و تمایز دهنده صنعت تبدیل شد. از بازدیدهای اولیه مانند House of Cards و Orange is New Black ، تا موارد دلخواه فوری مانند Stranger Things ، Ozark و The Witcher. Netflix بندرت این بخش را از دست داده است. با عملکردهایی مانند Resident Evil: تاریکی بی نهایت مبتنی بر CGI و استخراج اخیر Cobra Kai از YouTube ، محتوای اصلی Netflix قوی تر از همیشه به نظر می رسد و الگوی توزیع سنتی را برای همیشه تغییر می دهد.

بدون شک نان و کره Netflix جریان دارد ، اما آیا می دانید این شرکت هنوز DVD را به صورت پستی ارائه می دهد؟ Netflix 212 میلیون دلار از بازوی DVD خود در سال 2018 درآمد داشت و دی وی دی 5 میلیارد دلاری خود را در اواسط سال 2019 به فروش رساند.

آنچه نتفلیکس توانسته است به آن دست یابد ، چیزی شگفت آور نیست. در کمتر از 24 سال ، نتفلیکس از یک استارت آپ ناچیز به یکی از بزرگترین شرکتهای رسانه ای جهان تبدیل شده است. در زمان نوشتن مقاله ، نتفلیکس گزارش داد که بیش از 195 میلیون مشترک در سراسر جهان پرداخت می کنند و سرمایه بازار بیش از 215 میلیارد دلار است. بلاک باستر که یک دهه قبل فرصت خرید Netflix را فقط با 50 میلیون دلار داده بود ، در سال 2010 اعلام ورشکستگی کرد.

سری TechSpot در برابر همه شانس ها

در برابر تمام شانس ها شرکت های فناوری نمایه شده که به نوعی موفق شدند. وقتی همه به نظر نامطلوب آمدند و شکست بسته شد ، این شرکت ها سرانجام بازدهی پیروزمندانه ای داشتند که قابل بازنگری است. این مجموعه مخالف مقالات TechSpot’s Gone But Not Forgotten است.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir