دادخواست FTC قصد دارد خرید از فیس بوک در اینستاگرام و واتس اپ از فیس بوک را آزاد کند


TL ؛ دکتر: برای فیس بوک ، سال وحشتناک ، وحشتناک ، خوب یا خیلی بد بیش از سال 2020 گسترش خواهد یافت. همانطور که انتظار می رفت ، کمیسیون تجارت فدرال شکایتی را علیه فیس بوک تشکیل داده است ، که “سیر طولانی مدت رفتار غیرقانونی” رسانه های اجتماعی را به چالش می کشد و می خواهد مالکیت خود را توسعه دهد در اینستاگرام و واتس اپ.

به طور خاص ، این شکایت خواستار خرید فیس بوک در سال 2012 توسط “رقیب جدید” اینستاگرام و خرید آن در سال 2014 از برنامه ارتباطات تلفن همراه WhatsApp است. این دادخواست همچنین آنچه FTC “تحمیل شرایط ضد رقابتی به توسعه دهندگان نرم افزار” برای جلوگیری از تهدیدهای “انحصار” خوانده است.

این ادعا ، جابجایی ها به ضرر رقابت است و فرصت های کمی را برای یک شبکه اجتماعی شخصی در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این ، “تبلیغات را از مزایای رقابت محروم می کند.”

FTC اقداماتی را که می تواند فیس بوک را مجبور به فروش دارایی های خاص ، از جمله اینستاگرام و واتس اپ کند ، کنترل می کند. این دادخواست همچنین به دنبال جلوگیری از تحمیل شرایط ضد رقابتی غول شبکه های اجتماعی به توسعه دهندگان نرم افزار است. علاوه بر این ، FTC و شاکیان دوست دارند که فیس بوک برای خریدهای بعدی تأیید قبلی را دریافت کند.

ایان کانر ، مدیر دفتر رقابت FTC ، گفت: “شبکه های اجتماعی شخصی برای زندگی میلیون ها آمریکایی ضروری است.” وی افزود: “هدف ما بازیابی رفتار ضد رقابتی فیس بوک و بازیابی رقابت است تا بتواند نوآوری و رقابت آزاد رشد کند.”

در طول تحقیقات ، FTC با دادستان های کل 46 ایالت ، ناحیه کلمبیا و گوام همکاری کرد.

فیس بوک روز پنجشنبه گفت که هر دو خرید آن (اینستاگرام و واتس اپ) توسط تنظیم کننده های مقررات ضد انحصاری مربوطه در آن زمان بررسی شده است. به گفته فیس بوک ، FTC درخواست دوم عمیق معامله را در اینستاگرام قبل از رأی گیری به اتفاق آرا برای پاک کردن آن انجام داد ، در حالی که کمیسیون اروپا قرارداد WhatsApp را در سال 2014 بررسی کرد و گفت که هیچ خطر آسیب رساندن به رقابت وجود ندارد.

“اکنون ، سالها بعد ، بدون توجه ظاهری به قوانین وضع شده یا پیامدهای نوآوری و سرمایه گذاری ، آژانس می گوید که این اشتباه بوده است و می خواهد آن را انجام دهد. گذشته از یک داستان تجدیدنظرطلبانه ، این ساده نیست که قوانین ضد انحصاری کار کنند. “

فیس بوک اضافه کرد که از جو فضایی که FTC در این پرونده هدایت می کند آگاه است. “س questionsالات مهمی در مورد” فناوری بزرگ “و اینکه آیا فیس بوک و رقبای آن تصمیمات درستی در مورد مواردی مانند انتخاب ، محتوای مضر و حریم خصوصی گرفته اند ، مطرح می شود.

فیس بوک گفت که برای حل این مسائل اقدامات زیادی را انجام داده است و افزود که این موارد خیلی فراتر از این است. “اما هیچ یک از این موضوعات نگران کننده ضد انحصار نیست و پرونده FTC هیچ کاری برای حل آنها انجام نمی دهد.”

اعتبار تصویر: رمزنگاری ، tanuha2001


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>