دادخواست جدید ادعا می کند که گوگل و فیس بوک برای کمک به یکدیگر در برابر اقدامات ضد انحصاری معامله ای انجام داده اند


تصویر بزرگ: اگرچه اثبات بسیاری از ادعاها درباره رفتار ضد رقابتی علیه فیس بوک و گوگل در دادگاه به سختی قابل قبول است ، اما قیمت گذاری بر اساس یک توافق استراتژیک ممکن است یک موضوع متفاوت باشد. طبق یک دادخواست جدید ، فیس بوک و گوگل در مورد “همکاری و کمک متقابل” به توافق رسیده اند اگر هرگز به دلیل تلاش برای حفظ دوگانگی در بازار تبلیغات آنلاین مورد تحقیق قرار گیرند.

در اوایل این ماه ، گوگل مورد حمله دو پرونده قضایی ضد انحصاری قرار گرفت که نشان دهنده تلاش چندین کشور برای اثبات اینکه غول جستجو غیرقانونی حفظ انحصار در بازارهای خاص را حفظ کرده است ، اغلب با ایجاد موانع بالا برای ورود برای شرکت هایی که به طور بالقوه آنها می توانند سلطه را به چالش بکشند. این یکی از پرونده های موجود در DOJ است که باعث شده گوگل از دهه 1990 مانند مایکروسافت به نظر برسد.

فیس بوک نیز تحت تأثیر پرونده های مشابه 40 دادستان ایالتی و همچنین FTC قرار گرفته است. نکات اصلی مورد توجه خریدهای مختلفی است که در طول سال ها انجام شده است (از جمله اینستاگرام و واتس اپ) و یک سری اقدامات مشکوک تجاری که بر جمع آوری داده ها در مورد رقبای بالقوه و پرتاب آنها به طور سیستماتیک از ریل هنگام کلون سازی خدمات آنها متمرکز شده است.

طبق پیش نویس جدید دادخواست توسط 10 ایالت که توسط وال استریت ژورنال مشاهده شد ، فیس بوک و گوگل در صورتی که هرگز به دلیل حفظ انحصار تبلیغات آنلاین مورد بررسی قرار گیرند ، در مورد “همکاری و کمک متقابل” به توافق رسیده اند.

این دادخواست به اسناد داخلی استناد می کند که نشان می دهد چگونه فیس بوک در سپتامبر 2018 توافق کرده است تا از رقابت با ابزارهای تبلیغاتی آنلاین گوگل جلوگیری کند ، به شرطی که مورد دوم در هنگام استفاده از فیس بوک رفتار ویژه ای داشته باشد. این اساساً به این معنی است که این دو شرکت توافق کرده اند که سهم عظیمی از بازار تبلیغات را با یکدیگر تقسیم کنند.

وال استریت ژورنال می گوید گوگل از “Jedi Blue” به عنوان نام رمز معامله استفاده می کند. علاوه بر این ، دو شرکت انتظار داشتند تحقیقات ضد انحصاری داشته باشند و بحث های گسترده ای در مورد چگونگی تهیه پاسخ هماهنگ انجام دهند. هر دو گوگل و فیس بوک این ادعاها را رد می کنند و می گویند “هیچ چیز انحصاری در مورد دخالت فیس بوک نیست” زیرا اعتقاد بر این است که دومی داده های مشابهی را که به سایر خریداران تبلیغات ارائه می شود دریافت می کند.

در اخبار مرتبط ، گوگل به دادخواست DOJ در مورد تسلط بر جستجو پاسخ داد و دوباره تأكید كرد كه افراد از جستجوی گوگل استفاده می كنند “زیرا آنها تصمیم می گیرند ، نه به این دلیل كه مجبور به انجام آنها می شوند.” و گزارش شده است که فیس بوک کمک کرده است تا دیگران با ایجاد مجوز به کد خود ، در ایجاد شبکه های اجتماعی رقابتی کمک کنند ، که تنها در صورت اطمینان بخشیدن به تنظیم کننده ها ، غول اجتماعی را در سایه دیگری نشان می دهد.


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>