[ad_1]

سیب زمینی داغ: توسعه دهندگان که از بروز یک محرمانه ناشی از سیاست های جدید حریم خصوصی اپل و ویژگی های آن ترس دارند ، در حال حاضر به دنبال راه هایی برای ادامه ردیابی کاربران آیفون هستند که از جمع آوری اطلاعات خودداری می کنند. برخی می گویند که حتی حاضرند با خم شدن یا نقض کامل قوانین اپل از سیستم عامل پرتاب شوند.

ژوئن گذشته ، اپل اعلام کرد که iOS 14 دارای ویژگی های جدید حریم خصوصی است. پروتکل های جدید به کاربران این امکان را می دهد که جمع آوری داده ها را برای هر برنامه مجاز یا رد کنند. اپل پس از واکنش تبلیغ کنندگان ، فیس بوک و گوگل ، اجرای ویژگی جدید را تا “اوایل سال 2021” به تأخیر انداخت.

اکنون که ویژگی تعمیر و نگهداری درب در هفته های آینده منتشر شده است ، سازندگان برنامه به دنبال راه هایی برای دور زدن آن هستند. Ars Technica با توسعه دهندگانی گفت که برای ادامه ردیابی کاربرانی که اجازه برنامه خود را رد کرده اند ، از “تکنیک های ردیابی تهاجمی” مانند “اثر انگشت دستگاه ها” استفاده خواهند کرد.

یک طراح بازی موبایل به طور ناشناس گفت: “100 درصد از همه تلاش می کنند اثر انگشت بسازند ، خواه اپل قوانین خود را اعمال کند یا نه.”

اگر اپل قوانین را اجرا کند ، چنین اقداماتی می تواند باعث شود که توسعه دهنده از سیستم عامل راه اندازی شود. اگرچه iOS 14 از استفاده برنامه ها از IDFA آیفون جلوگیری می کند ، اما هیچ چیز در این نرم افزار مانع از این نیست که توسعه دهندگان راه های دیگری برای ردیابی داده های کاربر داشته باشند. حتی بنیاد الکترونیکی مرز نیز معتقد نیست که ویژگی های جدید iOS 14 ردیابی را از بین می برد.

آندرس آریتا ، مدیر مهندسی حریم خصوصی مصرف کننده EFF ، گفت: “پیگیری هنوز معلق است.” “ما هنوز برنامه هایی را خواهیم دید که سعی می کنند کارهای شرورانه انجام دهند. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید ، این بازیگران بد را خواهید داشت.”

با این حال ، ما فقط در مورد “بازیگران بد” در شب صحبت نمی کنیم. برخی از توسعه دهندگان بازی های “بزرگ” بسیار نگران تأثیر انتخاب انتخاب کاربران برای ردگیری از ردیابی تبلیغات هستند.

“این یک تغییر بزرگ و عظیم است. این بزرگترین خطری است که ما متحمل می شویم [as a company]… این واقعا می تواند بر ما تأثیر منفی بگذارد ، “یک توسعه دهنده برجسته بازی موبایل به Ars Technica گفت.

فیس بوک به توسعه دهندگان پلت فرم شبکه مخاطبان خود هشدار داده است که این ویژگی جدید می تواند درآمد تبلیغات را 50 درصد کاهش دهد و آن را “برآورد محافظه کارانه” خواند. برخی دیگر پیش بینی می کنند که تبلیغ کنندگان می توانند تا دو سوم ضرر کنند. با این حال ، هیچ کس نمی داند که حریم خصوصی چه تاثیری بر تبلیغ کنندگان می گذارد. این عدم اطمینان باعث می شود که بسیاری از توسعه دهندگان به دنبال شکستن قوانین یا جستجوی چاله هایی باشند. حتی گوگل نیز در مورد اقدامات جدید حفظ حریم خصوصی اپل نگرانی نشان داده است.

همانطور که اوایل این هفته اعلام کردیم ، از زمان اعمال برچسب های حفظ حریم خصوصی فروشگاه اپل اپل در 8 دسامبر ، غول جستجو هیچ یک از برنامه های iOS خود را به روز نکرده است. برای تکمیل جمع آوری داده ها ، فقط برنامه های جدید یا به روزرسانی برچسب های موجود لازم است ، بنابراین به نظر می رسد Google اشتراک گذاری روش های جمع آوری خود را تا آنجا که ممکن است به تأخیر می اندازد.

شاید حتی مهندسان Google در حال بررسی راه حل هایی برای ردیابی کاربران بدون دسترسی به IDFA دستگاه باشند ، اما این فقط حدس و گمان است. گوگل از اظهار نظر خودداری کرد.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir