[ad_1]

زاویه برش: این مستلزم مداخله اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) بود ، اما تسلا تصرف رسمی وسایل نقلیه مدل S و Model X را که مجهز به واحدهای کنترل رسانه مستعد آسیب هستند ، صادر کرد.

ماه گذشته ، NHTSA با اشاره به نگرانی در مورد ایمنی ماژول مدیریت رسانه (MCU) ، که به احتمال زیاد صفحه لمسی آن خراب است ، از تسلا خواست که حداقل 158000 دستگاه مدل S و Model X را فراخواند. پس از یک بررسی دقیق ، تنظیم کنندگان به این نتیجه رسیدند که این یک مشکل بالقوه جدی است ، زیرا منجر به از دست دادن عملکردهای مهم خودرو مانند بوق خلبان اتوماتیک ، سیگنال های چرخش ، مه شیشه جلو اتومبیل و دسترسی به نمایشگر دوربین دید عقب می شود.

امروز این شرکت در مجموع حدود 135000 اتومبیل مدل S و Model X را که از سال 2012 تا 2018 تولید شده بود فراخواند که این برای مالکان خوب است و بدون شک سردرد بزرگی برای تسلا محسوب می شود. در ابتدا ، این شرکت تمایلی به ایده بارگیری نداشت ، با این استدلال که در تلاش است MCU های معیوب را با به روزرسانی های موجود در هوا برطرف کند ، اما نهادهای نظارتی خاطرنشان می کنند که در نهایت همه چیز هیچ چیز نیست.

علاوه بر این ، پیش بینی های تسلا نشان می دهد که تعویض ها در اوایل سال آینده به اوج خود می رسند ، این بدان معناست که زودتر صاحبان این وسایل نقلیه مجبور به پرداخت هزاران دلار برای تعویض های خارج از گارانتی می شوند.

در آغاز تحقیقات NHTSA سال گذشته ، این شرکت سعی کرد ضمانت نامه های طولانی تر ارائه دهد که فقط شامل تعمیرات تسلا با عمر کمتر از 8 سال و مسافت کمتر از 100000 مایل بود.

با این حال ، کارشناسان مستقل تعمیرات دریافتند که ثبت گسترده ای که توسط سیستم عامل سفارشی تسلا در MCU انجام می شود ، باعث ساییدگی و پارگی ماژول ذخیره سازی 8 گیگابایتی eMMC می شود که به مادربرد لحیم می شود. معمولاً اجرای لینوکس روی دستگاه مجهز به eMMC مسئله چندان مهمی نیست ، اما احتمالاً این یک نظارت بر طراحی توسط مهندسان تسلا بوده است.

در سال 2018 ، تسلا MCU جدیدی را بر اساس پلت فرم Atom اینتل معرفی کرد که دیگر همان مشکل را نشان نمی دهد. این شرکت می گوید صاحبان آسیب دیده تسلا این نسخه جدید را دریافت نخواهند کرد ، اما در عوض همان MCU مبتنی بر Nvidia Tegra را با “64 GB eMMC پیشرفته” دریافت می کنند. علاوه بر این ، انتظار می رود این روش برای خودروهای S 75 دقیقه و 90 دقیقه برای SUV های X طول بکشد.

شایان ذکر است که اگر قبلاً تحت برنامه “ضمانت تمدید شده” تعمیراتی دریافت کرده اید ، دیگر با این انصراف واجد شرایط تعمیرات نیستید. و اگر به طور اتفاقی هزینه چنین تعمیر یا به روزرسانی MCU جدید را پرداخت كرده اید ، تسلا می گوید برای جایگزینی eMMC بازپرداخت ارائه می دهد.

[ad_2]

منبع: tanha-news.ir