به میل سوپاپ فکر می کنید؟ 9 دلیلی که چرا زمان توقف فرا رسیده است!

میل تعادل موتور، نیروی بازه زمانی خود را از طرز چرخ دنده درگیر مهم چرخ دنده سر میل لنگ میگیرد زمان تعمیرات همین گونه موتورها بایستی اعتنا لازمه در تایمینگ چرخ دنده سر میل تعادل شکل گیرد در غیر اینصورت خیر فقط اثر گذار نخواهد شد بلکه منجر تشدید و ارتعاش دوچندان بدنه موتور خواهد شد. در بخش اعظم موتور های درونسوز پمپ روغن از میل لنگ یا این که میل سوپاپ نیرو میگیرد. براده های انقطاع شده در انتهای ترک که اهمیت تغذیه مته در باطن شکاف به وجود آمده اند، از مجاری خیاره ها به بالا ساماندهی می شوند. به علاوه تایپیت های هیدرولیک فضای بیشتری نسبت به تایپیت های ساده اشغال می‌نمایند که در سرسیلندر نسبتا کوچک موتورسیکلت ها این فضا وجود ندارد. سامانه های اولیه زمانبندی متغیر از زمانبندی گسسته یا پلکانی سوپاپ ها به کار گیری می کردند،برای مثال یک مدل دوران بندی به جهت بدور موتور قلیل تر از 3500rpm و زمانبندی دیگری برای دور موتور های بالا تر از 3500rpm استعمال می شود. وقتی فشار روی موتور اندک میباشد هوا و سوخت گزینه نیاز کم است به همین علت فعالیت آیتم نیاز برای مالامال نمودن حجم سیلندر بسیار است پس زود بستن سوپاپ های ورودی هوا منجر کمتر نیروی گزینه نیاز به جهت مکش می شود. این فعالیت نیروی آیتم نیاز برای مکش هوا (Pumping Loss) را به میزان 40 درصد کاهش داده و مصرف سوخت را تا 7 % بهبود می بخشد. همین هماهنگی سبب ساز می گردد تا در لحظه ذیل وارد شدن در ابتدای کورس خود، به خواسته مکش هوا به داخل سیلندر میل بادامک سوپاپ هوا را گشوده کند. در آخرها ده سال ۱۹۵۰ و اوایل ده سال ۱۹۶۰ میلادی سوله شورولت و پونتیاک اول طرح سوخترسانی انژکتوری مکانیکی دسته تزریق دائم را عرضه نمودند. در اواخر ده سال ۱۹۵۰ کمپانی کرایسلر یک‌سری اتومبیل انژکتوری با سامانه الکترونیکی تولید نمود و نام این طرح را بندیکس الکتروژکتور نامید. یا این که تسمۀ تایمینگ یا این که تسمه تایم (به انگلیسی: Timing belt) تسمهای دندانهدار و گزیده از موتور احتراق داخلی می باشد که زمانبندی سوپاپهای موتور را در دست گرفتن می‌نماید و به جهت هماهنگ نمودن روزگار باز و بسته شدن سوپاپها حرکت میللنگ را به میلبادامک منتقل میکند. اولین تسمه تایم در سال ۱۹۴۵ مورد به کار گیری قرار گرفتهاست. همین مدل از پارس از سال ۱۳۹۰ اهمیت موتور TU5 تولید می شود و مصرف سوخت آن در داخل شهر هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ و در خارج شهر ۶ لیتر میباشد. تایپیت هیدرولیک اول توشه توسط شرکت کادیلاک و در موتور وی۱۶ (مدل ۴۵۲) استفادهشد که برای او‌لین توشه در سال ۱۹۳۰ عرضه شد. روشهای بسیاری وجود دارد برای دستیابی به کارایی همین سامانهها از پاراگراف دستگاههای مکانیکی، تا الکترو-هیدرولیکها و سامانههای فارغ از میل سوپاپ. این شیوه که در موتورهای کهن بکار می‌رود شامل دو میل بادامک می باشد که اساسی یک عدد سوپاپ دود و اهمیت یک عدد سوپاپ گاز باز و بسته میشود. موتور دو زمانه، که به موتور پیستونی هم دارای اسمو رسم است، نوعی موتور حرارتی هست که از یک یا این که چند پیستون دو زمانه بهرهگیری می‌کند تا فشار را به حرکت دایرهای تبدیل کند.از جمله اصلیترین این موتورها می توان به موتورهای درونسوز که بهطور گستردهای در وسایل نقلیه موتوری گزینه به کار گیری قرار میگیرند، موتور بخار که منشا اصلی انقلاب صنعتی بود و موتور استرلینگ اشاره کرد. همچنین گفته میگردد مقررات مشقت بار گیرانهای از سوی انجمن مهندسین مکانیک منتشر شده تا سازندگان خودروها و وسایل نقلیه موتوری ملزم به به کارگیری از این سامانه باشند. همین یک مقالهٔ خرد مهندسی مکانیک است. موتور چهارزمانه یا این که موتور چهارهنگامه یکی از از گونه های موتورهای درونسوز است. در واقع عمل ورود سوخت و خروج دود بوسیله پیستون انجام می‌گردد در حالی که در موتورهای چهارزمانه همین کار به وسیله سوپاپ ها انجام میگیرد. سامانه های پیشرفته خیس “زمانبندی متغیر پیوسته سوپاپ ها” قابلیت و امکان تغییر زمانبندی سوپاپ ها به طور پیوسته را داراست .به زبان دیگر بی غایت تهیه و تنظیم متعدد برای زمانبندی سوپاپ ها وجود دارا‌هستند که برای تمامی به دور موتور ها مناسب اند (هر به دور موتور مختص تنظیمات خاص مربوط به خود را دارد). جمهوری اسلامی ایران اتومبیل این پیشرانه را در آغاز به جهت پارس عرضه نمود و یه خرده آنگاه از آن در سمند و پژو ۴۰۵ جیالایکس انژکتوری هم به کار گیری کرد. هر موتور ماشین دیزلی و بنزینی به تیتر یک موتور چهار دوران رفت و برگشتی احتراق داخلی طبقهبندی می شود . موتورهای دو روزگار ممکن میباشد حیاتی یک یا این که چند پیستون باشند.هر پیستون در باطن یک سیلندر هست و در داخل هر سیلندر کمی گاز وجود داراست که دمای آن بالاست و ذیل فشار قرار داراست (موتور بخار)؛ یا ممکن میباشد درون هر یک از سیلندرها، توسط سیستم اشتعالی ادغام سوخت و هوا، حرارت دیتا شود (موتور درونسوز) یا این که ممکن میباشد به یک تبدیلکننده نوبتی گرما در سیلندر وصل شده باشد (موتور استرلینگ). در صورتی که شما هر نوع سوالی در رابطه اهمیت چه جایی و طرز استفاده از لینک دارید، می توانید اهمیت ما در برگه وب تماس بگیرید.

حتما بخوانید:
Project Brooklyn Razer چرخش جدیدی روی صندلی های بازی ایجاد می کند