بخش فناوری Mobileye اینتل در حال تبدیل شدن به یک تهدید واقعی برای تسلا است


انتظار می رود: تسلا مدت هاست که از عناوین مربوط به وسایل نقلیه خودران جلوتر است ، اما بخش خودمختار Intel Mobileye در حال آماده سازی زمینه برای بزرگترین رقیب خود است. مدیرعامل Mobileye از فناوری آینده به عنوان رهبر CES 2021 رونمایی کرد و از یک استراتژی متمایز و متفاوت در میان غول های برجسته صنعت یاد کرد.

دنیای اتومبیل های خودران تقریباً به دو بخش تقسیم می شود: شرکت هایی که معتقدند وسایل نقلیه کاملاً خودمختار به طور طبیعی از سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) تکامل می یابند و آنهایی که انتظار دارند این دو در جاهای مختلف زندگی کنند. .

دومی در حال حاضر توسط تیم خود مدیریت Waybet هدایت می شود که دارای یک سایت تاکسی خودران در حومه ققنوس و همچنین آزمایشات پراکنده در سانفرانسیسکو است. اولین ، اما جایی است که شرکتهایی مانند تسلا زندگی می کنند ، و همچنین رقیب اصلی و کمتر شناخته شده آنها در این فضا ، یک بخش از Intel است که Mobileye نامیده می شود.

این دو در یک فضای فرضی وجود دارد ، جایی که آنها برای برتری نسبت به آینده اجتناب ناپذیر و خودگردان سفرهای جاده ای رقابت می کنند. اگرچه آنها ممکن است به دنبال آینده ای مناسب برای این صنعت باشند ، اما تاکتیک ها و سرمایه گذاری های آنها کاملاً متفاوت است.

شرکت فناوری اسرائیلی Mobileye در سال 2017 با مبلغ 15 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد و به بزرگترین تامین کننده سیستم های ADAS نصب شده در اتومبیل های مدرن تبدیل شده است. Mobileye امسال نمایشگاه بزرگی در CES داشت تا توضیح دهد که چگونه معتقدند استراتژی آنها برای وسایل نقلیه کاملاً خودران به “سقف شیشه ای” که تسلا انتظار دارد ، نخواهد رسید ، طبق گفته مدیر عامل شرکت Mobileye ، Amnon Shashua.

ایجاد یک سیستم وسیله نقلیه خودران به یک پایگاه داده بزرگ برای آموزش هوش مصنوعی خود شرکت احتیاج دارد ، که به شما امکان می دهد وسیله نقلیه سریعتر از آنچه فرد توانایی آن را دارد تغییر مسیر را تشخیص داده و به آن پاسخ دهد. الون ماسک و تسلا از شاشوا به طور متفاوتی به این چالش نزدیک می شوند.

مجموعه داده های تسلا شامل ساعت های بی شماری اطلاعات ویدئویی ضبط شده توسط ناوگان آن است که وسایل نقلیه هنگام دسترسی به Wi-Fi به طور انتخابی برای مهندسان تسلا ارسال می کنند. سپس تیم تسلا می تواند این اطلاعات را درخواست کند و فیلم هایی را که برای آموزش در سیستم عامل خود بهینه ترین حالت را دارند ، استخراج کند. یک گزینه جایگزین برای این استراتژی فقط ویدئو ، استفاده از سنسورهای لیدار گران تر است. با این حال ، در اوایل سال 2019 ، از ماسک نقل شد که “هر کسی که به یک رهبر اعتماد کند ، محکوم است.”

Shashua Mobileye معتقد است که یک سیستم عملی تر و قابل اطمینان تر از هر دو استفاده می کند. در حال حاضر ، سیستم های ADAS در همه جا استفاده نمی کنند ، اما در یک مصاحبه این هفته ، مدیر عامل سیستم جدید مبتنی بر لیدار را نشان داد که تا سال 2025 در وسایل نقلیه آنها اجرا می شود. Mobileye تا سال 2016 شریک تسلا بود ، اما امروز کار می کند با چندین تولید کننده خودرو از جمله BMW ، Ford ، Nissan و Volkswagen.

شرکت تابعه اینتل اعتقاد ندارد که باید از استراتژی “بی رحم نیروی” یادگیری ویدئویی هوش مصنوعی که تسلا پیاده سازی می کند ، استفاده کند ، اما “معنای جاده” را می توان با روش های هدفمندتر تشخیص داد. سیستم های مدرن آنها داده های ویدئویی را ضبط می کنند ، داده ها را برای درک هندسه محیط خود پردازش می کند و سپس این بسته های کوچک اطلاعات را برای کمک به ساخت نقشه های عظیم 3D به Mobileye ارسال می کند. این نقشه ها داده های هندسی دقیق و همچنین داده های رفتاری متنی را در مناطق محلی شهر یا خیابانی که در آن گرفته شده اند ، ارائه می دهند.

https://www.youtube.com/watch؟v=pNkXWiDwCg4

Mobileye انتظار ندارد تا زمانی که هر دو برای زمان اصلی آماده شوند ، فناوری lidar و ویدیوی خود را با هم ترکیب کند ، در آن زمان تلاش می کند تا یک سیستم کامل برای وسایل نقلیه خودران ارائه دهد. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا استراتژی مشارکت آنها با شرکت های بزرگ اتومبیل سازی و تهیه نقشه از شهرهای جهان بر نیروی بی رحمانه سیستم مبتنی بر فیلم تسلا بر روی وسایل نقلیه شخصی خود غلبه خواهد کرد یا خیر.

اگر یک رهبر در آینده اثبات ضروری باشد ، تسلا ممکن است مشکلات پیش رو را ببیند. اگر فناوری آنها برای مناطق مورد آزمایش بیش از حد تخصصی باشد ، ممکن است Waymo در گسترش راه حل خود مشکل داشته باشد. Mobileye ، شرکتی با کمتر شناخته شده نام نسبت به دو شرکت قبلی ، ممکن است یک پلتفرم کاملاً جامع و جهانی داشته باشد تا بتواند از رقابت خود فراتر رود یا حتی از آن پیشی بگیرد.


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>