این مطالعه نشان می دهد که می توان خوک ها را برای انجام بازی های ویدیویی آموزش داد


WTF؟! ممکن است فکر کنید که خوک ها از نظر بازی کاملاً بی فایده هستند ، اما برخی از این حیوانات در حیاط آموزش دیده اند تا از جوی استیک استفاده کنند و چیزی شبیه نسخه ساده Pong بازی کنند.

از مدت ها قبل مشخص شده بود که خوک ها از تصدیق بیشتر باهوش هستند. آنها بسیار باهوش هستند ، محققان دانشگاه پوردو در ایندیانا چهار خوک را آموزش داده اند تا با کنترل پوزه های خود جوی استیک را کنترل کنند و اتفاقات روی صفحه را کنترل کنند و برای کارهای خاص پاداش می گیرند.

یک سند در مجله Frontiers in Psychology توضیح می دهد که چگونه خوک ها باید مکان نما را به دور صفحه حرکت دهند و هدف آن برخورد با یکی از چهار دیواره است. اگر موفق می شد سر و صدایی به پا می کرد و به خوک جایزه می داد. هرچه خوک در بازی موفق تر باشد ، دیوارهای کمتری ظاهر می شود.

از آنجا که خوک ها دور بین بودند ، صفحه نمایش ها باید در مسیری قرار بگیرند که حیوانات اهداف خود را ببینند و استفاده از پوزه های آنها به معنای جابجایی مداوم بین تماشای صفحه و نگاه کردن به جوی استیک است. با وجود این مشکلات ، خوک ها عملکرد چشمگیری داشتند.

https://www.youtube.com/watch؟v=SOJJf_zoPDs

دو خوک یورکشایر سه ماهه ، هملت و املت ، با دو دیوار یا یک دیوار در بازی موفق تر بودند ، در حالی که سه دیوار وجود داشت ، کمتر بود. با رشد سریع این نژاد ، آنها بسیار بزرگتر از آن شدند که پس از 12 هفته آموزش ، کل جلسات را تحمل نکنند.

آبنوس و عاج ، خوک های کوچک نر Panepinto دو ساله ، هنگام مواجه شدن با سه دیواره به جای یک دیوار ، عملکرد بهتری داشتند.

محققان نوشتند: “این واقعیت که خوک ها در کاری که به میزان قابل توجهی خارج از چارچوب مرجع معمول آنها است ، به میزان موفقیت خود رسیده اند ، خود قابل توجه و نشانگر انعطاف پذیری رفتاری و شناختی آنهاست.”

تشویق مربی خوک به همان اندازه رفتارهایی که خیلی شبیه سگ به نظر می رسید ، به همان اندازه مهم به نظر می رسید.

این تیم فکر می کند که صفحه های لمسی برای ارزیابی توانایی بازی خوک ها بهتر از جوی استیک ها کار می کنند ، بنابراین شاید ما شاهد یک iPad آینده برای حیوانات باشیم – iPig ، شاید؟


منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>