آیا هنگام بازگشت به محل کار ، اتاق های کنفرانس به شما کمک می کنند یا آسیب می رسانند؟


از طریق آینه: خیلی بد برای اتاق کنفرانس بد. در گذشته بعنوان منبع زیادی از زمان از دست رفته در معرض شر قرار دارند ، اکنون انتظار می رود که آنها سطح جدیدی از بهره وری و همکاری را در جهان ترکیبی مبتنی بر کار پس از همه گیری ایجاد کنند. حداقل این همان چیزی است که به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها روی آن شرط بندی می کنند و آنها شروع به طرح و حتی اعلام برخی از استراتژی های بازگشت به کار خود کرده اند.

ما هنوز از بازگشت به حالت عادی فاصله داریم ، اما با بهبود تعداد کل افراد و افزایش واکسن ها ، افراد بیشتری شروع به فکر و گفتگو می کنند که در صورت بازگشت تعداد زیادی از افراد به مطب ، زندگی چگونه خواهد بود.

بر اساس ترکیبی از مطالعات منتشر شده ، و همچنین مکالمات متعدد در مورد این موضوع ، به نظر می رسد که روشهای بسیار متنوعی وجود خواهد داشت که شرکتها هنگام تعیین روند بازگشت به کار ، رویکردهای مختلفی را اتخاذ خواهند کرد. تنها نکته ای که ثابت به نظر می رسد ، وابستگی روزافزون به فضاهای مشارکتی مانند اتاق کنفرانس ، اتاق جلسات و غیره است. در واقع ، برخی از شرکت ها در حال شروع ایده هستند و بیشتر فضای اداری موجود را به مناطق مشترک تبدیل می کنند. در همان زمان ، آنها فقط در مورد بازگشت کارمندان خود به دفتر صحبت می کنند که آنها با همکاران خود در این فضاهای تنظیم شده دوباره کار می کنند.

از نظر تئوری ، این قطعاً مفهوم جالبی به نظر می رسد ، اما من شروع به تعجب می کنم که آیا واقعاً به همان اندازه که تصور برخی از افراد مثر است ، موثر خواهد بود. یکی از بزرگترین مشکلات این است که نفوذ سیستم های ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا و مبتنی بر اتاق در اکثر سازمان ها بسیار کم است.

پس از یک سال یا بیشتر تماس با Zoom ، Teams ، Webex و غیره ، بحث در مورد یک محیط کار ترکیبی موثر بسیار دشوار است اگر هر فضای همکاری فردی با سیستم کنفرانس ویدیویی تنظیم نشود. البته ، گهگاه می توانیم فقط با صدا به تماس های کنفرانسی برگردیم ، اما بدیهی است که این مدت طولانی کار نخواهد کرد. در کوتاه مدت ، این می تواند برای شرکت هایی مانند سیسکو ، پلی ، مایکروسافت ، گوگل ، زوم و سایر شرکت هایی که سیستم های کنفرانس ویدئویی ویژه و مبتنی بر اتاق را برای فضاهای همکاری در اندازه های مختلف ایجاد می کنند ، تقویت کند.

با این حال ، حتی در اتاق هایی که این سیستم ها نصب شده اند ، می توانم به راحتی تعدادی از چالش های احتمالی را پیش بینی کنم. اول ، انتظارات مربوط به کیفیت و سطح تعامل شخصی که برای تماس های ویدیویی امکان پذیر است ، در سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. بازگشت به بسیاری از سیستم های ناامیدکننده و محدود عملکردی که مردم قبل از همه گیری از خود بر جای گذاشته اند واقعاً دشوار خواهد بود. حداقل پس از گذشت 18 ماه از میادین Brady Bunch از تک تک شرکت کنندگان در جلسه ، دیدن یک شوت از راه دور در یک میز کنفرانس که توسط بسیاری از افراد محاصره شده است ، احساس کارآیی خاصی نخواهد کرد.

فراموش نکنیم که در بسیاری از جلسات قبل از همه گیری ، اگر اکثر شرکت کنندگان در اتاق بودند و فقط یک یا دو نفر تماس می گرفتند ، از این سیستم های کنفرانس ویدیویی قدیمی حتی استفاده نمی شد زیرا بسیار کارآمد نبوده و یا برای آنها مناسب نبود. استفاده از آنها بسیار پیچیده در نظر گرفته شد. اگر فروشندگان بتوانند راه حل هایی پیدا کنند که به افراد اجازه دهد دور میز در یک اتاق کنفرانس دوربین خود را داشته باشند – بدون اینکه همه مجبور به بارگیری دفترچه یادداشت خود شوند ، وارد یک سیستم عامل شوند و به وب کم های خود خیره شوند ، بنابراین هدف از جلسات شخصی را شکست می دهند – این می تواند یک فرصت عالی باشد

علاوه بر این ، بسیاری از سیستم های موجود محدود به یک پلت فرم و یک کدک ویدیویی خاص هستند – از جمله بسیاری از سیستم های قدیمی مبتنی بر Skype – و ، دوباره ، این پس از یک سال پرش آسان از پلت فرم به سیستم عامل ، بسیار محدود کننده خواهد بود. بله ، شرکت ها مطمئناً مقادیر زیادی سیستم جدید را برای این فضاهای همکاری خریداری می کنند ، اما بسیاری از آنها آسان نیستند (یا حتی قادر به کار هستند) در بیش از یک سیستم عامل. در واقع ، این می تواند مزیتی را برای شرکت هایی مانند سیسکو فراهم کند که پایگاه های بزرگی روی سخت افزار کنفرانس ویدیویی مبتنی بر ویدئو مخصوص Webex نصب کرده اند.

حتی شرکت هایی که ممکن است از سیستم عامل های دیگری استفاده کرده باشند ممکن است ناگهان متوجه شوند که برای استفاده از دارایی های سخت افزاری کنفرانس ویدیویی که دارند ، ممکن است نیاز به استانداردسازی در یک سیستم عامل دیگر داشته باشند. متناوباً ، شرکت های بیشتری به دلیل انعطاف پذیری که ارائه می دهند ، در فکر استفاده از رایانه های با کاربرد عمومی به عنوان هسته اصلی سیستم های کنفرانس ویدیویی در اتاق خود ، تجدید نظر می کنند. به عنوان مثال ، در جدیدترین نسخه های مایکروسافت در دستگاه های بزرگ Surface Hub 2S خود ، این شرکت گزینه نسخه معمولی Windows 10 Pro را به جای نسخه متمرکز بر تیم ها ارائه می دهد.

حتی اگر فروشندگان تجهیزات بتوانند به طور كافی با تمام این مشكلات مقابله كنند ، قبل از در دسترس بودن و نصب همه سیستم های لازم ، احتمالاً مدت زیادی طول خواهد كشید (و هزینه زیادی نیز لازم است). در حقیقت ، تصور پذیر نیست که با تمام شدن همه اینها ، اوضاع پیرامون همه گیری به قدری تغییر کرده باشد که ما به یک محیط کار بازگردیم که شباهت بیشتری به چیزهایی داشته باشد که در ابتدا تصور می شد.

نمونه های اولیه فراوان است. اگر به تایوان ، مناطقی از چین و سایر مکان هایی که ویروس را تحت کنترل دارند نگاه کنید ، آنها تقریباً به یک محیط کار بازگردند که همان شرایط قبل از همه گیری است. البته ، برخی از تفاوتهای عمده فرهنگی بین ایالات متحده و مناطقی از آسیا وجود دارد – به خصوص در مورد مواردی مانند استفاده از ماسک – اما مطمئناً امکان دارد اتفاق مشابهی در ایالات متحده و اروپا رخ دهد.

در کنار تمام مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ، عوامل انسانی مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. واضح است که بسیاری از افراد مشتاق بازگشت به تعاملات منظم با همکاران خود هستند ، و تعداد معدودی از شرکت ها هستند که شروع به روشن ساختن این نکته می کنند که انتظار دارند بیشتر کارمندانشان به دفتر برگردند. (اینکه آیا واکسیناسیون نیاز خواهد بود یا خیر ، یک تغییر بالقوه دیگر در همه این موارد است). به علاوه ، طبیعت انسانی همان چیزی است که وجود دارد ، هنگامی که افراد شروع به شرکت در جلساتی می کنند که درصد فزاینده ای از شرکت کنندگان به طور حضوری در کنار هم هستند ، قطعاً احساس می کنند که باید در آنجا باشند.

میزان ارتباطات – چه کلامی و چه غیرکلامی – که ناشی از برقراری ارتباط ساده با دیگران است ، بسیار بیشتر و مهمتر از آن است که اکثر ما می دانیم. مهم نیست که چقدر راه حل های نرم افزاری کنفرانس ویدیویی پیشرفت داشته باشد ، راهی برای تولید مثل وجود ندارد – چه رسد به مکالمات گاه به گاه در راهرو درست قبل و بعد از جلسات و غیره.

همه اینها من را به فرض اصلی خود بازمی گرداند. این ایده که فضاهای همکاری مانند اتاق های کنفرانس می توانند در نهایت گلوله جادویی را فراهم کنند که باعث می شود محیط های جدید ترکیبی واقعاً موفق باشند ، ممکن است آنطور که برخی فکر می کنند ، چندان فکر نشده باشد. مطمئناً ، آنها همیشه ابزاری حیاتی برای اطمینان از یک محیط کاری موفق و کارآمد بوده و خواهند بود ، اما اتکا when بیش از حد به آنها می تواند در هنگام بازگشت بازگشت به کار بیشتر از ضرر داشته باشد.

باب اودانل بنیانگذار و تحلیلگر ارشد TECHnalysis Research ، LLC ، یک شرکت مشاور فناوری است که خدمات مشاوره استراتژیک و تحقیقات بازار را به صنعت فناوری و جامعه مالی حرفه ای ارائه می دهد. می توانید او را در توییتر دنبال کنید bobodtech.




منبع: tanha-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>